Nå ligger dem i rugekassa si ;-)


Vi ankom Riga og Hotel Albert i går kveld.Turen gikk kjempefint men det er kaldt her.

Hotellet ligger bare 100 meter fra klinikken. Altså ligger eggene (hvis det ble befruktning)  i samme bygg som oss. Vi får mail i morgen om hvor mange egg som har klart seg gjennom natten. 

Min kjære fikk avlevert prøve kl 10. Litt senere ble vi kallt inn til koordinator som jeg har mailet med, Jelena. Hun snakket veldig fort på engelsk. Vi fikk informasjonen vi trengte og måtte ta nye blodprøver. Derretter bar det ut av klinikken. Alt gikk veldig fort, de var veldig effektive. Jeg fikk en eske Utrogest da det var vanskelig å få tak i Lutinus på kort varsel hjemme i går. 

Vi har nok vært veldig stresset og spent fordi alt var så ukjent. Vi var helt utladet, så vi måtte ta en “powernap” før vi gikk ut for å kikke på gamlebyen. Det var velidig kaldt og ufyselig. Kikket i noen butikker osv for å gjøre oss kjent. Men det var så kaldt at vi tok en tur på et senter i stedet.

Da har vi bare 4 dager igjen før innsett. Det kan bli litt kjedelig merker jeg. Er ikke så moro å gå rundt i butikker, både når man ikke bør kjøpe noen klær (hvis man blir gravid) og ikke har jeg så god råd nå heller. Men vi har spist god mat og kost oss i dag. I kveld var vi på en biff restaurant rett ved hotellet og jeg storkoste meg med en deilig biff.

Men jeg må fortelle om en historie fra venterommet vi ler av ennå….MYE…;-D ;-D

Når vi ankommer klinikken, får beskjed om å henge av oss klærne og sette oss å vente. Vi setter oss i sofaen, det sitter også 3 andre der og venter. Sambo skal kvitte seg med en snus (posesnus). Det står et brukt tomt pappkrus foran oss så han legger den oppi den. 1 minutt senere kommer det en dame som henter koppen, hun hadde tydeligvis brukt den før….og går for å lage seg te…setter koppen under kaffe/te maskinen og fyller opp med varmt vann…..vi sitter der…jeg får så latterkrampe at jeg rister, sambo får mer eller mindre panikk for han skjønner at hun ikke ser snusen. Jeg ser bare for meg at snusen ligger å “dupper” i overflaten. Han visker:”Hva gjør jeg nå….” Så reiser han seg å går bort for å fortelle at han har lagt snus i den koppen. Han får ikke forklart så godt på englsk med en gang da han blir litt fortumlet av det hele. Og hun er jo sikkert ikke så stødig i engelsk hun heller…men så ser hun det og begynner å le og blir helt rød i ansiktet og begynner å unnskylde seg…jeg sitter bare å ler så jeg rister men prøver å skjule det…men klarer det ikke 😉 😉

Sikkert mer moro  for oss som upplevde det 😉

2 kommentarer
    1. Høres ut som en bra dag til tross for at dere er slitne 🙂 Og jeg kan med et smil se for meg hendelsen med kaffekoppen 🙂
      Blir spennende å se i morgen hvor mange som har klart seg. Hvor mange egg blir forsøkt befruktet? Høres lurt ut med innsett av 2 egg, så øker sjansene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg