Nå er donor bestemt….?

Nå har vi fått mail ang donor. Det så kjempefint ut.

Det blir tint opp 8-10 frosne egg fra donor. Disse befruktes alle på fredag. Disse dyrkes til blastocyststadie i embryoscope (som kostet ekstra), på dagen for innsett onsdag 20.1 brukes det hatcing (som kostet ekstra). Det er helt sikkert noen egg som faller fra underveis. Det blir nervepirrende å vente på hvor mange som blir med helt frem. De vi ikke bruker blir på frys (koster ekstra). 

Magefølselsen sier at jeg ønsker å sette inn 2 egg, er jo ikke sikkert begge fester seg. Blir det tvillinger klarer vi det også. Men min kjære må jo også være sikker på at han vil det. Det er ikke ferdig diskutert. 

Vi er nå oppe i ca 76000,- bare for behandlingen. Så kommer fly, hotell og mat i tillegg (+ bittelitt shopping). Det blir nok lange nok dager. 6 dager i Riga og jeg er blakk etter jul, vel har fått låne noen kroner av mor (men hun vet ikke at vi skal reise å gjøre dette).

Jeg kan ikke huske at jeg har vært så sliten som i går kveld. Lese og fylle ut masse papirer på engelsk, det tar på. Man må jo være så klar i hodet for å forstå alt riktig. 

Skal bruke dagen på å komme meg skikkelig. Sove litt ekstra på sofaen. Nå må pc og tlf få litt fri, blir jo litt stressa av all mail og blogg ha ha 😉 Mange tanker i hodet. Jeg har gått fra å si at jeg var helt ferdig med barn. Til dette….man vet aldri hva livet bringer av godt og vondt. Jeg har jo 2 flotte barn jeg elsker over alt på jord men de merker jeg ikke stort til nå fordi de er så store og selvstendige. Men fordi jeg elsker min kjære sååå høyt er jeg mer enn villig til å gjøre dette for han/oss. Jeg vet jo at vi blir sammen for alltid nå.

22 kommentarer
    1. Så nydelig kjærlighetserklæring fra deg til han 🙂 Jeg ville gjort det samme om jeg traff mannen i mitt liv litt sent og han ønsket barn. Jeg er ikke helt inne i alt det du skriver ifm insettet som koster ekstra, jeg får lese litt om hva det betyr.
      Du får slappe av og hvile deg etter alt dette, så får dere diskutere dere frem til om det blir 1 eller 2 egg 🙂 Selvsagt ikke mitt valg, men jeg ville gått for 2 for å øke sjansene.

    2. Glad mamma: Alt koster ekstra på slike behandliger, de vet at vi står med lommeboka åpen så de tar seg godt betalt for alt ekstra.
      Fikk akkurat vite at jeg må jobbe fullt i 26 uker for å få fullt opptjent foreldrpenger. Det blir tøft hvis jeg blir gravid nå. Men har bestemt meg for å klare det også. Jeg sliter jo veldig med nakken, men må bite tenna sammen nå 😉

    3. Din arbeidsgiver har pilkt til å tilrettelegge for gravide arbeidstagere. Om nakken din gir deg plager så du ikke kan jobbe 100 % og blir sykemeldt så husk at sykepenger teller som inntekt og gir samme opptjening/rettigheter som 100 % arbeid.

    4. Glad mamma: Men jeg har vært 20% sykemeldt fra april i fjor og da er makstiden går ut i april. Da må jeg over på arbeidsavklaringspenger og de teller men bare 66% av inntekten din og hvis man skal gå et år med 80% foreldrepenger så er det ikke mye igjen 🙁
      Men jeg har kanskje funnet en løsning. Hvis jeg blir gravid nå, jobber jeg fullt i 5 mnd, så søker jeg om 5 uker ferie og går rett derfra ut i sykemelding. Får jeg til det er jeg reddet. Jeg MÅ bare klare det 😉 Hvis ikke legen sier stopp da må jeg bare finne meg i det.

    5. Bra du har en plan, og jeg håper du klarer full jobb i 5 måneder. Husk å be om tilrettelegging når du jobber slik at du klarer å jobbe de månedene du må i 100 % stilling 🙂

    6. Glad mamma: Har en supergrei sjef så hun kommer sikkert til å hjelpe meg 😉 Hun har visst om alle turer Danmark og lagt til rette men denne turen vet hun ikke om. Jeg må bare klare det. Orker ikke gå hjemme å ha superdårlig råd ;-D

    7. Ja, det er vel ikke til å komme bort fra at det er “store penger” i denne bransjen… MEN, det var allikevel svimlende! Vet ikke engang om vi har økonomisk ryggrad til noe slikt 😛 Vel, vi får ta en ting av gangen. Hadde håpet å arve helsa til farmor, hun var 46 år da hun fødte min far. Har forhørt meg litt ved noen steder – alle anbefaler eggdonasjon, men som det ene stedet skrev: “Det haster ikke, vi er åpne til 51” (ha ha…).
      Ønsker deg masse lykke til – strevsomt, men mest av alt utrolig spennende!

    8. 45+: Det begynner å røyne på for oss også, med 4 forsøk i Danmark først, har vi sikkert brukt 220 000,- kanskje mer. Sambo har hatt litt på lur så derfor går det. Men nå reiser vi på lavbudsjett altså. Ingen shopping nå, det blir jo litt kjedelig i 5 dager….JIZ…
      Men tror ikke jeg hadde orket å vente til 50 åra nei, det er vel derfor jeg bare kjører på nå, så jeg kan komme igang med andre prosjekter og ta tilbake treningen 😉
      Kjør på 45+ ;-D

    9. Ja, nå går jeg bare å venter på å komme i gang. Riga er en veldig hyggelig by, men da selvsagt helst om våren/sommeren – tror det kan være ganske kaldt nå!
      Jeg håper virkelig samboeren din verdsetter alt du går gjennom. Har en venninne som ikke orket mer etter ett IVF barn – den fysiske og psykiske påpjenningen var for stor. Håper du kommer til å ha igjen overskudd til svangerskapet også!

    10. 45+: Huff ja det er spådd kuldesjokk i europa. Riga på lørdag -23 gr…brrrr det blir kaldt.
      Må lære meg å stresse ned, ligge på sofaen når jeg kan og hente krefter. Drit i hvordan huset ser ut. De andre må bare hjelpe til. Sambo er jo kjempesnill, skjemmer meg bort vet du 😉
      Men trengte den sykemeldingen her fordi det har vært tøft. Mye tøffere enn man skulle tro.

    11. Rose45.Ønsker deg lykke til på reisen mot ønskebarnet. Ja det er dyrt med ED. Og de vet vi betaler, for tilbudet finnes ikke i Norge.
      Har også en mann som duller rundt meg. Han har heller ingen barn fra før, så han er helt i skyene.;-) han hadde heldigvis noen oppsparte kroner, og sier at lykkes vi er det verdt hver eneste en av dem.

    12. Hadde jeg visst det jeg vet i dag, så skulle jeg fryst ned noen egg tidligere 😀 Men jeg var også veldig ferdig med småbarn, så det var jo ikke engang en tanke som streifet meg! Nå tror jeg vil råde datteren min til å gjøre det mens hun er i tyveårene, man vet aldri hva livet kan bringe av overraskelser 🙂

    13. 2be: Han sier jo at hadde vi ikke prøvd så hadde vi angret på det… Så han er veldig spent. Han holder alle følser inne, mens jeg gjør ikke det da …knis ;-D Men håper denne reisen snart er slutt så vi kan begynne på en ny med spire i magen 😉

    14. Det er rart hvordan nye livssituasjoner endrer våre tanker og ønsker 🙂 Jeg tror at et barn, uansett når i livet man får de, er en berikelse og utelukkende en glede! Jeg hadde aldri trodd jeg skulle bli mamma igjen i en alder av 45 år. Hadde for lengst vært ferdig med små babyer og små barn. Så feil kan man altså ta, for da vi fant ut at en liten overraskelse hadde funnet bosted i magen min var vi aldri i tvil; dette gleder vi oss til! Midt i sjokket og gleden tok vi alle nødvendige undersøkelser og prøver pga alder, da de var fine slappet vi av. Fantastisk med et lite barn i huset igjen – dette unner jeg dere alle 🙂

    15. Glad mamma: Så koselig svar 😉 Jeg gleder meg veldig, hadde tantebarna her i jula, hadde 1 åringen på fanget og bare satt og snusa på’n hi hi 😉
      Men først skal jeg være glad når dette er i boks, da kan neste reise begynne og slappe av litt 😉
      Det blir nytt regime i huset. “Hotellgjestene”= (mine store barn) må bidra mer. Kan ikke få alt i fanget lenger…det blir en ny hverdag for dem he he. Men min datter på 18 gleder seg over dette 😉

    16. Hei igjen! Lurer på en ting: når donor er skjult, betyr det da at dere aldri vil kunne vite hvem det er eller at donor aldri kan oppsøke barnet?

    17. 45+: Ja det er helt riktig. Helt vanlig prosedyre pga lovverk i de landene.
      Det var bare i Danmark vi hadde vært heldige med det, men det gikk jo dessvere ikke…
      Men der har de egentlig anonym donor også men hun sa ja til å være åpen.
      2-3 års ventetid i Danmark pga lite donorer.

    18. Masse lykke til med eggdonasjonen! Riga er en flott by, og selv om du ikke vil bruke mye penger så kan du jo unne deg for eksempel en manikyr! Svært billig. Og så er det mye flott jugend-arkitektur å se. Du må jo gjøre noe så du ikke bare går og tenker på alt som skjer med eggene før de settes inn. Jeg sier “de”, for regner med at det blir to som settes inn 😉

    19. Astrid: Takk Astrid 😉 Nå er kofferten snart pakket. Vi skal unne oss litt spa i kuldesjokket der nede ;-D Jepp det blir nok 2 ja….og med blastocyst og hatching skal du se de sitter begge to ;-D Da kan vi bare vente på å gi venner og familie verdens største sjokk…men det blir det med en også ha ha 😉

    20. Hei, håper det blir full klaff for dere med mange egg og mange på frys. Venter spent på oppdatering. Kos dere med deilig mat og fine avslappende dager.
      /Rubia

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg