Legen spurte om vi hadde vurdert eggdonasjon??


Jeg var hos legen og skulle fylle ut papirer til Helfo, da han sier: Har dere tenkt på hva dere gjør etter dette forsøket? Har dere tenkt på Eggdonasjon? Han tenker nok sitt om mine dårlige sjanser for å bli mor så sent. Eggene mine er jo dårlige, det vet vi…vi hadde ikke snakket mye om saken. Vi har jo lyst å føre våre gener videre. Men han sådde litt nysgjerrighet hos meg. Og jeg måtte selvsagt undersøke saken. Min sambo hadde ikke tenkt mye på det, men jeg hadde selvsagt googlet opp og ned, sendt mailer til flere klinikker før han rakk å heve øyebrynet ;-D. 

Vi ble enige om å gjøre ferdige våre forsøk i Danmark først, og se hva som kom ut av det. Eggdonasjon i Spania som legen mente var best er jo kjempedyrt men sambo mente at det var ikke det som skulle stoppe det. Det var andre kristerier som var viktigere. Han var jo søt da han sa at “Barnet kommer jo ikke til å ligne på deg….” <3

Jeg er jo usikker selv…kommer det til å være samme morsfølelsen for dette barnet selv om det ikke er mitt egg? Hva med arv…av sykdommer både fysiske og psykiske? Men kanskje det er eneste mulighet …et egg fra en ung dame som fester seg med en gang…hadde jo vært moro da 😉 Leser om mange lykkehistorier og tvillinger ved eggdonasjon. Det er veldig mange spørsmål som surrer i hue om dagen. Men nå er det snart Danmark for tur snart så får fokusere på det først 😉

7 kommentarer
    1. Jeg syntes det er så flott at dere deler dette, jeg er helt sikker på at bloggen din er til stor inspirasjon for andre. Så flott at dere hiver dere på neste forsøk med en gang, og masse lykke til. Jeg følger spent med videre på dere ☺

    2. Tusen takk Glad mamma 😉 Veldig hyggelig at noen setter pris på bloggen 😉 Ja vi har ingen tid å miste 😉 Ja håper den er til nytte for noen, jeg fant ingenting selv da jeg lette første gangen 😉

    3. Lykke til – håper det klaffer denne gangen! Hvis ikke så blir det spennende å følge med på hvordan det går med eggdonasjon. Har dere tenkt på Tsjekkia? Har hørt mye bra om dem.

    4. Hei igjen – jeg tror det blir ED etter hvert her, og sannsynligvis i Tsjekkia. Kontaktet en klinikk der for å høre hvor lenge de prøver med egne egg – vil helst det først, men har bare hørt alle snakke om Danmark. Her er svaret de sendte meg: “Age limit in Czech Republik for infertility treatment is woman below 50. All other is disscusion. I will tell you my reccommendation after study of your medical records. Pay attention to cytoplasmic transfer, which can improve egg quality” – oppga ikke alderen min til klinikken, men tolker det som at de vurderer hver kvinne individuelt. Og dette med cytoplasmic transfer virker veldig interessant. Bare et tips hvis hjemmemetoden og Aarhus ikke funker nå før jul! (Det er bra shopping i Praha også!)

    5. Å så spennende Astrid 😉 Jeg synes det var vanskelig å finne helt ut av dette med cytoplasmic transfer ;-P Men da er det håp for begge da 😉 Så moro at dere skal prøve også. JEg har sendt til klinikker i Riga og Barcelona. Men synes det ser ut som en tungvint prosess, men man må jo bare prøve 😉 Vi fikk beskjed fra Barcelona at Mannen måtte ned å levere sædprøve før vi skal ned å sette inn…
      Jeg må sjekke ut Praha også 😉 Masse lykke til dere altså…si fra når dere har bestemt dere da, det er så spennende å høre hvordan dere gjør det og fremgangen 😉 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg