Trening mellom “prøverørslagene”…

Jeg er 45 år, driver med prøverørsforsøk i Danmark da min samboer ikke har barn. Denne prosessen er fryktelig slitsom både fysisk og mentalt. Vi holder oss godt i form ved løping, sykling, orientering og ski. Sambo er over snittet godt trent, mens jeg var godt trent for et par år siden. Men denne prossesen gjør at man blir veldig sliten av alle hormonene man stapper i kroppen. Jeg trener nesten hver dag i perioder, men så kommer tiden etter egginnsett og da må jeg ligge på sofaen i 14 dager og ruge. 😉 Da er det sinnsykt hardt å komme opp av sofaen igjen. Og kiloene bare renner på fordi man spiser like mye selv om man ikke trener….:-P  Men får se på dette som et prosjekt og at målet er komme skikkelig tilbake i form når alt er ferdig, hvis vi lykkes…;-)

Vi løper mest i skogen, hver søndag formiddag hele året løper vi langtur med en lokal turlangrennsgruppe, ca 14-15 km i rolig tempo. 

Jeg vet at kroppen min responderer veldig bra på hard styrketrening og intervall. Jeg har shapet kroppen før på veldig kort tid, med mye tid i styrkestudioet går det cm vekk fra kroppen i rekordfart, så jeg vet oppskriften…bare å få den ut i livet. Enn så lenge må jeg løpe og sykle.

Blir jeg ikke gravid…blir det hvertfall masse sykkelritt neste år og full gass 😉

8 kommentarer
    1. Skulle ønske jeg likte å løpe. Men – prøver/skal prøve å holde meg i form med andre ting. Det blir spennende med ditt neste forsøk. Vi var hos lege i dag, skal kontakte klinikk i morgen, og kommer forhåpentligvis snart i gang med prøving. Gleder meg ikke til hormoner + +, men håper det er verdt det til slutt selv om vi også er såpass “gamle” at det ikke er supergode odds.
      Lykke til!

    2. Astrid: ÅÅ så spennende Astrid 😉 Ikke vær redd for hormonene, de er litt slitsomme i starten men på tredje forsøk er de ikke så ille 😉 Jeg har bare følt meg konfortabel i treningstøy for da gjør det ikke noe om man svetter ha ha…;-D Men nå går det mye bedre. Må dere til utlandet eller kan dere gjøre det i Norge? Gud så spennende…;-)
      Men treningen gjør at jeg takler nederlagene bedre, komme seg ut i skogen, gråte og bli sliten…da går alt så mye bedre og man kommer seg raskere 😉 Men du behøver ikke løpe for å holde deg i form, du må finne din måte som motiverer DEG 😉 PS: I dag hadde ikke jeg kommet meg ut hvis ikke min kjære hadde dratt meg ut av sofaen hi hi 😉

    3. Vi bor i utlandet, og kontakter i morgen et senter 40 km fra her vi bor. Gynekologen anbefalte dette senteret – vi trodde egentlig vi måtte til et annet “utland” pga alderen min. Gruer meg alltid når de spør hvor gammel jeg er… Men i følge gynekolog kommer de til å ta oss inn til behandling selv om jeg er 44

    4. Astrid: Så spennende da 😉 Fortell meg om fremgangen din please 😉 det er så moro å høre, vi er jo ikke mange som driver med dette i vår alder ;-D
      Masse lykke til 😉 krysser fingre og tær for dere 😉

    5. “Fremgangen” er tilbakegang. Det viste seg at gynekologen ikke hadde rett – 44 år er akkurat for gammelt til at de gjør IVF her – og jeg fyller 44 i høst. Så nå er vi litt usikre. Danmark? Tsjekkia? Droppe det hele…?

    6. Astrid: Nei uff da 🙁 Jeg hadde ikke gitt opp, jeg fyller 45 nå om 1 uke, vi startet da jeg var 44 1/2 år, jeg skjønner du tenker å droppe det men hvis du angrer på det er det for sent…Vi angrer ikke på noe enda selv om det ikke har gått veien ennå, men vi gir oss ikke, grensen i Danmark er jo 46, dere har jo god tid sånn sett. Sa legen noe om hvordan “eggbanken” din var da? Vi bare hoppet i det, fordi ønsket er så stort 😉 Masse lykke til uansett hva dere avgjør, men hold meg oppdatert på hva dere gjør, alltid interresant å høre hva andre tenker 😉 klem 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg