Nervøsiteten lå tykt utenpå meg…fikk ut 2 egg, håper et av dem er gullegget ;-)


Jeg var like nervøs denne gangen. Men fikk smertestillende og beroligende når jeg kom. Kjente jeg ble ganske sløv. Så bar det inn til blodprøver for begge to. Hepatittprøver må alle ta som har mistet en gang. Men de prøvene var negative hjemme i Norge så de er jeg ikke så bekymret for.

Mannen måtte også levere inn ny sædprøve. Det gikk veldig fint og prøven var fin.

Så fikk jeg mer smertestillende i armen og legen begynte å se etter egg. Han fant bare tomme poser på høyre side men fant gudskjelov 2 egg på venste. De lå litt dumt til så sykepleierne måtte trykke ganske hardt på magen min mens han tok ut egg….aauu ;-(

Jeg sov et par timer etterpå, sikkert kjedelig for sambo å vente men han hadde med både bok og blader å lese i 😉

Nå sitter jeg på hotellrommet og slapper av (tok akkurat mer smertestillende), men han er å tar en spinningøkt så ikke Birken formen daler for mye, må jo få med oss den også 😉

I morgen skal vi ringe inn og få svar på om 0,1 eller 2 egg har blitt befruketet..det blir lange timer…

Så starter jeg på medisiner som skal gjøre det lettest mulig for egget å klore seg fast. Innsett blir onsdag eller torsdag. Så vi får kose oss så lenge vi kan og derretter hjem for å ruge, ruge , ruge…:-)

5 kommentarer
    1. Så spennende å følge med deg/dere 🙂 Høres vondt ut å hente egg, men smerten er vel raskt glemt håper jeg. Krysser fingrene for at egget/eggene blir befruktet, slik at det blir insett og ruging 🙂

    2. Dette blir spennende for dere. Har vert igjennom det samme selv. Da ble det mislykket. Men vi gir oss ikke:-) Skal til lege på torsdag for å se om det er egg å hente til enda en behandling. Det gjelder å ha trua! Krysser fingre og tær for at dere lykkes. Men hvorfor reiser dere til Danmark?

    3. Prøver: Vi må til utlandet fordi vi er over 43 år som er grensen hjemme i Norge.
      Vi krysser fingrene for at dere lykkes med neste forsøk, det er en slitsom prosess men det er jo en fantastisk gulrot i andre enden hvis man lykkes 😉
      Masse lykke til til dere 😉

    4. Vi bruker Hausken her hjemme. Vi er 45 og 44 år “gamle” Vi reiste til Danmark første gangen vi prøvde fordi vi også trodde det var en grense her hjemme. MYE enklere.Og litt billigere fordi vi slapp reisen. Skal dere prøve igjen?

    5. Prøver: Hei så koselig å høre fra deg 😉
      Vi har jo egentlig ikke noen problem, har blitt gravide på egenhånd 3 ganger siste 2 år, men har endt i abort. Så både egg og sæd ser fint ut, så de skjønte ikke hvorfor det ikke gikk denne gang 🙁
      Jeg var da sikker på at grensen også privat var 43. Det hadde vært mye enklere ja. Men nå har vi kjøpt pakke på 3 forsøk og har et igjen så da går vi for det siste også tenker jeg 😉 Satser vel på oktober tenker jeg 😉
      Skal i møte med Maigaard i morgen så får vi se hva de sier .
      Masse lykke til dere også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg