Svangerskap sent i livet

Jeg var gravid 2 ganger i 2014 men fordi mine egg var gamle fant man ikke liv etter uke 8 og det ble hjemmeabort begge gangene.

Vi prøvde Pergotime (en tablettkur for å modne flere egg) dobbelkur i 2 perioder men det gikk ikke veien. Så fant vi ut at ingenting skulle være uprøvd for å nå målet vårt og bestemte oss for å prøve Maigaard klinikken i Århus Danmark siden tiden ikke var på vår side.

Fra vi var i kontakt med klinikken til vi var i gang tok det bare 1 uke.

Vi fikk tilsendt alle skjemaer og kontrakter og måtte ta noen blodprøverfør vi var igang.

Jeg tok kontakt på dagen da mensen startet, da fikk jeg resepter på hormonmedisin, disse er ganske dyre..ca 5000,- for første runde.

Var hos gynekolog og fikk klarsignal da alt så fint ut og han mente jeg hadde fine mulighter til å lykkes.

17.mai startet jeg med hormon nesespray for å ?restarte? systemet mitt, man går liksom i overgangsalder, tar nå 4 pust pr dag med nesespray.

Om noen uker skal jeg begynne på sprøyter for å modne egg.

Veldig spent på hvordan jeg reagerer på disse medisinene da jeg reagerte ganske krafig bare på Pergotime ;-P

Vi er veldig spente nå 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg