Dåp del 2.

Sånn går det når en sliten småbarnsmor skal gå litt overfladisk gjennom dåpsdagen. Men supert at jeg har følgere som gjerne vil vite mer…love you <3

Vi hadde en stor hemmelighet denne dagen så jeg takket nei til alle som ville hjelpe til. Bare mamma fikk lov å komme dagen før. Jeg hadde laget en “Tidslinje” om vår reise. Jeg hadde kjøpt lyslenker som jeg festet bilder i A4 format til. Og røde roser. 40 utvalgte bilder om vår lange reise for å få Emil. Jeg skulle holde tale om dette før middag. Men kjente at det ble for tøft. Men en liten peptalk fra noen gjester turte jeg å prøve. Det ble ganske tårevått. Og mange der visste ingenting, noen visste noe men noe få vissste alt. Jeg er glad jeg turte, jeg klarer jo aldri å holde tale fordi jeg blir så emosjonell så er veldig stolt av at jeg klarte det. Det var helt tyst når jeg fortalte. Ennå kom noe bort til meg å spurte om det var sambos sæd vi hadde brukt???? Noen må virkelig ha det med teskje altså he he… Sambo ønsket velkommen. Han ble ganske overveldet og rørt så da skjønte jeg at jeg måtte holde min tale selv. Ingen andre holdt tale 😉

Vi hadde 34 gjester. Vi valgte å be ganske mange venner. Vi har vært invitert til veldig mange gjennom mange år og vi har nesten aldri invitert igjen da vi har vært for slitne hele tiden…dvs jeg har vært for sliten. Så det var koselig å endelig be dem til oss (ikke hjem da selvsagt). 

Dåpen i kirken startet kl 11. Og når kirken skjønner at det kommer mange så trår de til med høymesse, nattverd, kollekt, 50 års konfirmanter og hele sullamitten. Det blir jo slitsomt da det er en del babyer, og småsøsken der og tiden blir veldig lang. Det tok nesten 1 1/2 time. Jeg bar Emil hele tiden. Og armene mine holdt på å falle av. Han veier jo tross alt nesten 7 kg nå… Men han roer seg best hos meg. Og han sovnet på armen min 5 min før han skulle ha vann i håret. Min datter tok av luen og sa navnet og en god venn tørket håret hans. Det gikk kjempefint 😉

Selskapet varte fra ca 13 til ca 16:30/17. Og da var det rydding igjen. Og vi fikk så mye fin hjelp. Vi hadde en ung jente på kjøkkenet (det var gull verdt). Emil fikk så skryt for at han var så rolig. Han var stort sett bare blid. Bortsett fra når jeg skulle sette frem et ekstra bord og og jeg tok i litt hardt, da gråt han fryktelig av det smellet….:-P godt det var meg da he he.. Han var ganske lsiten på slutten så min eldste sønn kom å hentet oss så ble sambo igjen for å vaske gulvet. 

Emil fikk masse gaver. Masse penger (nesten 13000,-), masse bøker, traktor i sølv, ryggsekk, ulldress, ullvotter, lekekasse, hakkebakkeskogen spisesett og mye annet flott jeg ikke husker i farten. 

Det tok mange dager før jeg var ferdig å rydde da stuen var fylt opp av gaver, matesker, pynt og stæsj ;-P

I neste innlegg kommer en overaskning. Så stay tuned…;-)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg