Endelig kom lille Emil til oss <3

Mandag kom endelig lille vakre Emil til oss. 3215 gr og 50 cm lang.

Vi må ha trukket lykkeloddet for han er jo verdens snilleste unge. Det kommer ikke et kny fra ham. Når han er sulten hører jeg bare lyden av smatting og da ligger han og leter etter mat. Han skriker nesten ikke. Det går i soving og spising hele dagen.

Ammingen har ikke kommet helt i gang ennå da det tar litt lenger tid for melka å komme når det er keisersnitt. Men ammer eller pumper ofte så den kommer nok snart;) Ellers får han litt MME fra kopp. Da blir han veldig fornøyd. Han er kjempesulten når han lukter maten og sluker den rett ned. Så sovner han igjen 🙂

Alle besteforeldre har vært på besøk og det var stas. De var overveldet av begeistring og synes han var så søt.

Vi har badet og kost masse.

Jeg har nok slitt mest etter keisersnittet. Mye smerter både ved amming (da trekker livmor seg sammen) og i snittet. Men får smertestillende så det går seg nok til. Jeg hadde virkelig ikke trodd at det skulle bli så vondt. Det er vondt å komme ut og inn av senga. Så det blir spennende når vi kommer hjem.

Jeg får skrive litt om fødedagen når jeg kommer hjem. Før jeg glemmer den;)

Far er helt i skyene og får ikke nok. Han kan kose og se på ham i timesvis. Han er fortapt…;-D Han kaster seg ut i mating og bading og bleieskift uten å blunke 😉 Og han blir bekymret hvis han sover for lenge he he ;-D

Nå blir det godt å komme hjem i dag <3

26 kommentarer
    1. Gratulerer! Så skjønn! Godt å høre alt er godt bra med dere begge to. 💕 Jeg har sett etter oppdatering flere ganger om dagen og vært så spent! Så deilig å ha endelig fått en liten baby.
      Hvilke smertestillende gir man etter keisersnitt? Er det noen begrensninger pg.a. amming?

    2. Velkommen til verden, Emil 😀 TENK at lillegutt endelig er hos dere. Kjenner at gledestårene presser på her, faktisk. Rart hvor berørt en kan bli av andres historie. Nyt dagene, dette er så fortjent.

    3. Å hellan dussen for en skjønning 😊
      Og gratulerer så mye til dere begge. Har fulgt bloggen din siden du startet. Alle opp og nedturer. Og dette unner jeg dere SÅ mye! Vi begynte med dette samtidig, men vi var så heldige å lykkes på første forsøk. Kjente at det rykket litt i eggstokkene da jeg såg bildet av den goklompen din. Kos deg masse! Og den ammingen kommer sikkert til å gå seg til.
      Kommer til å savne den bloggen din. Det var liksom dagens høydepunkt det.
      Masse masse lykke til.

    4. Å, helledussan. Så søt liten gutt. Gratulere så masse med å endelig ha kommet i mål, velfortjent 💙 kos dere og ta vare på tiden, den går så utrolig fort -som du vet.

    5. Rubia: Tusen takk <3 nå håper jeg dere kommer etter snart <3
      De gir Paracet og diclofenac hver 6 time hele døgnet i bunn. Så
      får du oxycontin kortvarig og langvarig ved behov. Iom at melken tar noen dager før den kommer gjør det ingenting å ta de. 😉 men den langvarige ble det stopp på i går.
      Det er lite medisiner man kan ta mens man ammer dessverre. NSAIDS og Paracet kan du ta 😉

    6. Gratulerer deg her også – endelig er dere i mål 💙 Plutselig (om få uker) er søvn mindre interresant og han blir mer våken og tilstede. Gleder meg til å besøke dere etterhvert 🙂

    7. Jeg er solgt allerede – for en skjønn gutt <3 Jeg vet at alle babyer er søte, men han her var ekstra herlig 😉 Forstår godt at pappaen er forelsket! Nå håper jeg du snart blir smertefri og at såret gror som det skal. God tur hjem 🙂

    8. Gratulerer så mye!
      Endelig er han her! Og han ser så fin ut!
      Kos dere alt dere kan!
      Mvh Hilde

    9. Gratulerer så mye med den nydelige, vakre lille prinsen deres <3 Han er jo rett og slett helskjønn!
      Jeg har fulgt deg i lang tid, og det er så flott at du endelig er i mål med det du har ønsket deg så inderlig, ja dere begge.Har gått igjennom litt av det samme selv, og deler virkelig gleden deres over at dere nå endelig får holde en liten skatt i armene!Det er rett og slett rørende.
      Håper smertene dine avtar raskt, og at ammingen kommer i gang uten for mye plunder. Og blir du sår, så tenk at det gir seg etter et par uker 😉
      Kos dere masse med det lille vidunderet!

    10. Gratulerer så utrolig mye med den fantastisk nydelige gutten! Helt herlig!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg