Jordmor: Du har uforskammet lavt blodtrykk….;-)

Det tyder på at kroppen takler graviditeten godt. 100/65 er jo ganske lavt men ikke alarmerende lavt. Selv om jeg har hovne ben var det ikke for mye heller, man må regne med litt på slutten og på grunn av varmen. 

Symfysemålet hadde flatet litt ut. Det var det samme som for noen uker siden. Men siden jeg hadde ultralyd forrige uke og kjente masse bevegelser var hun ikke bekymret. Sambo ble litt engstelig. Men han ble beroliget. Han var med og skrev farskapspapirer. Det var første gang han var med på en slik seanse…og siste hehe..;-D

Ingen utslag på urin heller så alt ser fint ut. 

Jeg har begynt å ta Lecitin for å hindre brystbetennelse og kanskje den hjelper for å få igang melken også. 

Og Anette på Frøyaklinikken anbefalte Arnica homeopatmedisin, for at operasjonssåret skal hele raskere og jeg skal komme til hektene raskere. Så får vi se om dette hjelper noe 😉

Jeg gruer meg veldig til stikket i ryggen, spinal eller epidural. Og gruer meg til sårhelingen. Er jo veldig spent på hvordan det blir etterpå. Er jeg i fin form? Gjør det veldig vondt? Kan jeg bevege meg fritt etter noen dager? Forsvinner magen fort?? Får jeg UVI etter kateteret? Ja det er mange tanker akkurat nå, men ingen vei tilbake 😉

8 kommentarer
    1. Jeg hadde som sagt KS på Ahus i des 15, hadde ingen komplikasjoner i etterkant og var oppe og gikk dagen etter (litt ut på dagen, da;)). Tror jeg hadde spinalbedøvelse; merka kun en risling i beina da bedøvelsen virka, og den forsvant uten prob noen timer seinere. Fikk ikke uvi etter kateteret, men pleier ikke å ha det ellers heller.. Magen har ikke forsvunnet, men det har nok med meg å gjøre og ikke ks;) Masse lykke til!! Stor klem fra nabokommunen <3

    2. Hei, spennende tid du går i møte! Jeg må innrømme at det verste med KS var å drikke den avføringsvæsken kvelden før :/ Jeg fikk i meg halve flasken av de to jeg skulle få i meg, før det sa stopp. Men det gikk fint likevel. Jeg hadde lite plager etter KS. Det gjør jo vondt i operasjonssåret, men det er også ganske vondt der nede etter å føde altså 😀

    3. Det kommer til å gå fint 😊 Jeg har 3 vaginale fødsler og 1 keisersnitt bak meg, og det var overraskende lite plager etter KS. Det som plaget meg etter fødslene var etterrier, men det var likt uavhengig om det var vanlig eller KS. Jeg måtte aldri drikke noe avførende før snittet, selv om det var planlagt. Sikkert ulik praksis. 😊

    4. Gleder meg sånn på dine vegne og unner deg virkelig denne prinsen nå 😊. Selv er jeg i uke 29 også klaff på 1. forsøk i st petersburg. Vi har jo har noenlunde samme reise mtp klinikker, så viste det seg at Russland var løsningen 😊. Masse, masse lykke til 💙😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg