Formen sank drastisk i dag…

I dag visste jeg ikke om jeg klarte å stå opp. Jeg var sliten fra jeg sto opp. Jeg hadde planer om å vaske bilen innvendig i dag men det kunne jeg bare glemme. Jeg orket knapt å lage meg mat. Når jeg satt i sofaen tenkte jeg at kanskje jeg skal ta blodtrykket. Og jeg pleier å ligge på 105/70. Nå lå det plutselig på 125/83. Altså litt høyere enn jeg har til vanlig. Også fikk jeg øye på anklene mine…de var en del større enn vanlig også. Da tenkte jeg at jeg skulle stickse urinen. Jeg måtte holde meg i 2 timer (visste jeg ikke klarte 4 timer).  Da ble det utslag på 1+ på proteiner. 

Jeg tenkte meg om en stund før jeg sendte melding til jordmor. Etter en time ringte hun meg. Men blodtrykket var jo ikke kjempehøyt selv om det var høyere til meg å være. Så vi ble enige om at jeg skulle komme på onsdag kl 8, eller ringe føden i morgen hvis jeg ble værre. Jeg har jo ikke problemer med synet eller slikt men har jo hatt vondt oppunder ribbena lenge allerede. Hun var i tvil men jeg hadde ikke lyst til å dra inn hvis hun ikke var sikker. 

Formen var bare elendig. Og når jeg beveger meg blir magen steinhard. Fikk så vidt laget middag. Jeg svettet og føltes som om jeg hadde influensa. Og magen er så vond. Det er som om alt er for starmt…veldig for stramt. 

Så da kan det være begynnelse på svangerskapsforgiftning. Men kan være falsk alarm også. Må bare vente og se. 

10 kommentarer
    1. Isj, kjenner til det. Det er tungt de siste månedene. Selv hadde jeg høyt blodtrykk en gang og etter det måtte jeg ta hyppige blodprøver. Men ikke lenge igjen nå, stå på!

    2. Huff da, svangerskapsforgiftning vil vi ikke ha 🙁 Håper det er falsk alarm! Har du noen gang hatt proteiner i urinen før?

    3. Men stakkars deg, alt du skal slite med, håper formen er bedre i dag!
      Lykke til videre, nå begynner det å nærme seg <3

    4. Ha beina høyt, og stress minst mulig. Håper dette bare er normale plager sent i svangerskapet. Du nærmer deg målet nå ❤

    5. Fertilitetsturisten: 32+5 i dag Ikke hoven i dag men fortsatt 1+ på protein. Skulle rydde litt i stad og gikk opp og ned på en skammel 4 ganger. Endte opp i sengen og sov i over 1 time 🙁 Tåler ingenting…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg