Da hadde jeg svangerskapsdiabetes også…..13 uker uten sukker :(

(Bildet er lånt fra Babyverden. )

Ja da kom telefonen fra jordmor. Jeg hadde for høyt sukker i blodet. Både på fastende og etter testen. Så nå må jeg til legen for å få utstyr til testing 4 ganger om dagen. En gang på fastende og 2 timer etter hvert måltid. Alt må dokumenteres. Også må jeg nok til en diasykepleier på Ahus for å snakke om kosthold. Jeg må også gå i minst 30 min hver dag. 

Treningen skal ikke bli noe problem, men maten og godteriet er helt grusomt. Jeg synes det er slitsomt nok som det er med mat og nå må jeg gå på diett i tillegg 🙁 Jeg som må ha en boks cola hver kveld….Jeg lever for den. Men det er det slutt på nå dessverre. 

Jeg må innrømme at jeg ble ganske deprimert av dette. 13 uker igjen i dag. Det er lang tid når man ikke kan gjøre som man ønsker. Jeg vil jo selvsagt ta hensyn til mini. Men dette blir tøft. Jeg har alltid levd på godterier uten å legge på meg noe….. Jeg blir trist ved tanken på å ikke kunne unne meg litt i hverdagen når jeg går hjemme…..

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg