Da kom det viktige brevet….

Det kom ganske fort. Jeg hadde forventet at det tok lenger tid, men i går kom det. 

19. juni kommer keiseren vår 😉

Termin var jo 26.6, men keisersnittet blir 1 uke før. 

Gleder meg så uendelig mye nå. Vi begynner å få et “forhold” til ham allerede. Han er utrolig aktiv i magen. Nå begynner sparkene å bli kraftige. Og han er treffsikker. Mange av sparkene treffer min blære med stor nøyaktighet. Vi har ligget 6 dager før på alle ultralyder så nå er han ca 1100 gram og 33 cm lang. De kommende ukene kommer han til å utvikles og vokse voldsomt. Så nå blir det nok økning på magen igjen. 

I går fikk jeg kles spons av sambo. Ingen klær passet lenger. Så da bar det til H&M for å kjøpe litt nytt. Utvalget er jo ikke stort. Men fikk da 2 tights og 2 bukser, 2 topper. Jeg synes det er surt å bruke penger på nye klær nå men jeg må jo ha litt komfortable klær den siste tiden. Men nå må jeg ha str 44…jiz. Så håper jeg slipper å komme opp 46 eller 48 som er største str he he. 

I går var vi på lokal revy. Som alltid var det kjempebra og latterbrølene satt løst. Jeg har jo vært med i gruppa et par sesonger for 6-7 år siden. Når jeg ser de opptrer savner jeg det veldig. Men den tiden er forbi for meg. 

Nå jakter jeg på en ny bag/koffert til å ha med på sykehuset. 

Ikea har faktisk en fin en som kan bestilles. Det er en bag på hjul. 

Må vurdere et par dager til 😉 Jeg har sett en annen bag også men den er uten hjul. Og når vi skal gå til å fra parkering så er det nok greit med hjul på. 

8 kommentarer
    1. Deilig med fødsel på plass! Hva må man egentlig pakke i en sånn sykehusbag? Får man f.eks. bleier og vaske-/pleieutstyr til babyen på sykehuset? Vet du hvor lenge du skal/får være på barselavdelingen?

    2. Fertilitetsturisten: Det står litt forskjellig. Men man får låne tøy og alt man trenger på sykehuset. Men de fleste har med litt bodyer og et teppe og lue. Hentesett er også greit å ha med 😉 Komfor tøy til deg selv og tøfler. Det står i papirene at 3 dager er vanlig liggetid ved keisersnitt.

    3. På ahus har de bodyer og bleier og stelleutstyr. Jeg ble anbefalt å ikke ha med morgenkåpe men det savnet jeg veldig.

    4. Så herlig å ha fått ks datoen 😊
      Jeg hadde med klær til vesla i bagen, og hun brukte eget tøy hele tiden. Kunne fått låne på Rikshospitalet, men mye mer kos med eget og nytt. Fikk beskjed om å ta et par luer, ettersom det er rutine å ta på alle nyfødte luer rett etter fødselen. Kunne sikkert fått lånt det også, men ble altså bedt om å ta med det i brevet fra sykehuset. Ellers er en god og ledig bukse kjekt å ha med seg, godt med noe som ikke strammer. Jeg brukte kun egne klær, bortsett fra nattskjorten, som er praktisk å ha på om natten 😊

    5. Så deilig å ha dato på plass! Og godt du ble hørt på ønsket ditt. Har hørt om andre sykehus som nekter plent å innfri slike ønsker, tross sterke argumenter, og det er synd.
      Der du skal få prinsen din har de bodyer, bleier og tepper til babyene, men ikke bukser, luer og sokker. Jeg tok med meg bare min fødebag da jeg ble innskrevet for fødsel, planen var at mannen min skulle ta med babyens fødebag når det var aktuelt. Men fødselen skjedde litt fortere enn antatt, og han rakk ikke å hente tingene til babyen før den var der. Derfor fikk vi ei lue til odel og eie til babyen, da de hadde et lite lager med luer som frivillige hadde laget. Og jeg som hadde hatt babyens fødebag pakket og klar i månedesvis! Så sikkert lurt med en litt større bag med både bekvemme mammating og baby sine saker i ett 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg