Da er sukkerbelastningen over ;-)

Jeg valgte å ta testen tidlig i dag. Var på Ahus kl 08. Men fikk jo selvsagt en som ikke hadde gjort dette før så ting tok tid. Men når en litt eldre erfaren dame tok over gikk det greit. Først testet jeg blod kapilært i fingeren. Dette måtte gjøres 2 ganger for å få et sikkert resultat. Da ble det 5,3 og 5,6. Dette er helt innenfor normalen. Hvis det hadde vært over 8 hadde jeg ikke fått fortsette. Så var det et galss blod for langtidssukker.  Ahus skal spare penger så her er det ingen fancy ferdig flasker med smak. Bare sukker og vann rørt ut. 300 ml innen 5 min. Jeg tok 3 glass på styrten….det var søtt ja he he. Så skulle jeg sitte stille i 2 timer utenå spise og drikke. Etter 45 min ble jeg litt uvel men det gikk over. Heldigvis traff jeg en gammel bekjent så da ble det litt skravlings. Hun satte seg ved siden av meg uten og kjenne meg igjen. Hun visste ikke om det blonde håret og magen så hun måtte bruke noen sekunder på å kjenne meg igjen. 

Når 2 timer var gått, var det blodprøve igjen. Jeg trodde de skulle ta i fingeren nå også slik at jeg fikk vite tallet med en gang. Men nei da var det bare et glass til langtidssukker igjen. Så nå er jeg veldig spent på hvordan det har gått. Jeg får ringe jordmor på fredag og høre om hvordan det har gått 😉

Godt det var Narvesen rett ved når testen var ferdig. Men colaen smakte ikke så godt som den pleier da jeg sikkert hadde fått nok sukker for i dag ;-P

Jeg kjørte hjem og når jeg skulle gå på butikken gikk lufta ut av meg. Jeg var så sliten at jeg måtte ta meg sammen for å få kjøpt middag. 

Men nå er jeg ferdig med dette. Har grudd meg litt til den så greit å være ferdig. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg