Følelsen av å ha vært sammenhengende gravid 4 siste åra….

Vogna er ferdig. Alt er vasket og lagt på. Og jeg elsker det. Jeg er så fornøyd. Det ble akkurat slik jeg hadde drømt om <3

Men som dere vet har veien vært lang. Jeg har følelsen av å ha gått gravid i 4 sammenhengende år. Livet er satt på vent. Jeg har ikke kunnet begynne på nye prosjekter, da alt har dreid seg om å bli gravid. Og kroppen har måttet hente seg inn igjen for hver abort. Det har vært tøft for kropp og sinn. Det er kanskje ikke så rart at kroppen sa stopp til slutt. Jeg har alltid stått på og hatt mange baller i luften samtidig. Men nå ser kroppen min på den minste lille ting som stress. Og det har jeg måttet innse. At jeg ikke tåler så mye som før. Og nå som jeg ikke kan smertelindre meg, må jeg bare holde sofaen. Hodepinen/migrenen kommer med en gang jeg har mye på tapetet. 

3 1/2 måned synes kanskje ikke så lenge for dere, men for meg nå synes det som en evighet. Fra tiden i Århus, følger jeg en del butikker på instagram. Og jeg er bare så syk etter å dra dit på shopping igjen. Det er så mye fine butikker der, akkurat etter min smak. Jeg må begynne å spare slik at det blir en tur dit neste år, når kroppen har formet seg igjen. Jeg har velfylte skap med MYE klær som jeg ikke har kunnet bruke på laaaaang tid. Klær med lappen på. Jeg går å ser på de hver dag og gleder meg til å ta de i bruk igjen. 4 år er lenge utenfor komfortsona for kroppen. Jeg lengter så mye tilbake til klærne mine at jeg nesten går ut av mitt gode skinn. Jeg hater disse gravid buksene nå. Det virker sikkert utakknemlig etter å endelig bli gravid, men tenk deg selv, å ikke kunne gjøre hva du har lyst til  på 4 år….. Jeg tror de fleste hadde gått i veggen. 

 

 

5 kommentarer
    1. Så koselig å se den ferdige oppredde vogna!Fire år er lenge å sette på vent, men når målstreken særmer seg er det så uendelig deilig.
      Kroppen har nok med babyen nå, den vil du skal slappe av, og det skal du gjøre med god samvittighet. Selv om det er en prøvelse å gire så kraftig ned når en er vant til et aktivt liv.
      He,he, måtte le da jeg leste om de klærne, kjenner meg så godt igjen! Har handlet masse jakker og kåper som jeg har siklet på en stund, en slags trøstepremie for ventetiden, tror jeg 😉

    2. Så nydelig med ferdig stylet vogn, det er så koselig å ordne i stand 💙
      Det er lov å klage litt, tror ingen mistenker deg for å være utakknemlig selv om du gjør det. Baaare litt over 3 mnd igjen, håper tiden går raskt 😊

    3. Fin vogn! Litt finere enn min, he he. Kjenner meg igjen selv om det ble litt kortere tid på meg med å være in limbo. Jeg gleder meg nå til jeg kan hive ammetoppene, men må forsøke å amme noen mnd til da. Klem fra meg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg