De ringte fra legekontoret ;-)

De ringte plutselig fra legekontoret. De hadde “skjønt” at jeg er gravid og lurte på hvorfor jeg ikke hadde kommet til legen på første oppfølgning. Men jeg har jo valgt å gå til jordmor. Og det bestemmer jeg jo helt selv.  De lurte på når jeg hadde vært på ultralyd, og det hadde jeg jo vært på mandag. Og når jeg hadde vært hos jordmor og det hadde jeg jo vært på tirsdag. Så da ville hun at jeg skulle komme til fastlegen også. Ja ja jeg kan jo det og jeg. Så da skal jeg det om 14 dager. 

Nyrestenen har sluppet taket. Om den har kommet ut eller tatt en pause vet jeg ikke men deilig er det uansett. Øyeinfeksjonen er ferdig og alt er vel. 

Uke 21 har begynt og jeg gleder meg  mer og mer. Dødfødselen lillejulaften 16 begynner å komme på avstand, selv om det er minner som aldri blir borte. Jeg er nok litt roligere nå. Jeg kjenner spark hver eneste dag, og det er så deilig. Matlysten er fortsatt ikke på topp men håper den stiger litt snart. Jeg blir liksom ikke sulten heller. Men jordmor sjekket ketoner i urinen min og det ga ikke utsalg på at jeg får for lite mat. Jeg står da “bare” tilbake  med hodepinen/migeren. Den blir aldri borte, men må leve med den. 

Jeg har vært plaget av veldig tørr hud siden jeg ble gravid. Ingenting har hjulpet. Men så dumpet jeg over et nytt merke for meg som heter Kiehls. Den var helt super for min hud. Deilig å føle at huden passer igjen 😉

Svigermor har bursdag i morgen. Så da skal vi dit på mat i morgen kveld. Jeg tenkte kanskje jeg skulle bake noen cupcakes. Da blir hun så glad vettu 😉

På FB gruppa vår er det spennende tider for tiden. Mange gravide, og 3 stykker som er tvillinggravide. (Og dere som gjerne vil inn og se på den, ikke bruk tid på det. Den er hemmelig ;-P   )

Veldig stor økning av lesere på bloggen min, og det er jo koselig. Selv om jeg ser jo av trafikken at det er mange som bare er her for å snuse litt. Og jeg har kommet frem til at det får være greit. Nå er katta ute av sekken. Kan ikke lyve fra meg denne magen lenger. 

God helg til alle sammen 😉

6 kommentarer
    1. Må starte med å si gratulere så masse til dere 💙 Jeg er en av de som er inne å “tjyvles” Ikke av nysgjerrighet, men tidligere i håp om at dere lyktes, og nå for å med glede følge dere i graviditeten. Siden jeg ikke kjenner deg, og bor nok på en helt annen kant av landet enn deg, så er det litt vanskelig å kommentere herinnpå 😇 hadde vært lettere med facebook og trykke et hjerte eller like…
      Koz deg med lille i magen, tida går fort,og snart er han på utsiden hos dere 💙

    2. Har lest bloggen dine sikkert i 2 år nå. Synes det er interessant å følge noen som er i samme prosess. Får jo fulgt litt med på Ønskebarn også, men jeg synes du har fine innlegg her på bloggen. Noe galgenhumor har det vært også, å det er gøy. Mye man kan kjenne seg igjen i. Heier sånn på deg! Selv er jeg kommet til uke 10, men fortsatt litt uvirkelig at jeg skal bli tobarnsmor. Lykke til videre.

    3. Miniam: Så koselig at du har fulgt bloggen så lenge 😉 Men så gøy at du også er gravid <3 Nå håper vi at 2018 blir vårt år <3
      Masse lykke til videre 😉 snart over det værste nå 😉

    4. Hei på du!
      Gratulerer så masse! En gutt blir koselig vet du. Jeg er også her inne og smugleser din blogg fordi jeg håper å få følge deg videre. Har vel fulgt med i snart 2 år jeg og, på både opp -og nedturer ❤️. Jeg er jo ikke i samme båt mtp prøverørsforsøk, men alder og det å bli mor i så voksen alder.. Mitt lillegull er straks 11 mnd han nå. Han fyker overalt i hele huset. 🤓 Turbulensen i huset her kuliminerte på min bursdag i desember med brudd…så jeg har fortsatt permisjon, fedrekvote nå.
      Håper uansett jeg får lese din blogg og heie deg til mål.. Syns det er så fantastisk at dette forsøket ser så bra ut! Krysser fortsatt fingrene mine og venter i spenning på neste innlegg! 😊
      Klem 💞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg