DNA og 1.jordmorbesøk

Yngstemann besto førerprøven i går så i dag er mor uten bil. Så når jeg hadde jordmortime måtte jeg gå opp og ned til Fetsund. Det var tungt hjem igjen da det er bratt hele veien hjem. Men med litt pauser gikk det fint. 

Jordmor var kjempe alreit. Jeg var redd for at det ville bli spørsmål ang alderen min men det var ikke noe tema. Hun spurte om alt mellom himmel og jord. Jeg husket det meste. Jeg hadde glemt urinprøve så den måtte jeg ta. Jeg måtte også ta MRSA test. Fordi jeg har vært på sykehus i utlandet. Den består av vattpinne i nesa, halsen og område mellom tissen og anus. Den siste fikk jeg gjøre selv gudskjelov. Jeg må til AHUS for flere blodprøver også. Hun søker meg inn til fødeplass på AHUS. Jeg skulle egentlig ikke til henne før i uke 24, men siden jeg er veldig engstelig fikk jeg time om 4 uker. 

NIPT test svaret kom i dag, eller dvs det var for lite DNA i den ene prøven. Så da må de kjøre prøve nr 2. Jeg tror jo ikke det er mer DNA i den. Så da må jeg ned til Gøteborg for ny prøve neste uke. Jeg kommer til å ta toget fra Oslo. Det tar 3t og 40 min. Det blir litt ventetid før toget tilbake men det går bra. Jeg får tusle litt rundt. Så da fikk vi heller ikke vite kjønn. 

Håper jeg rekker å få DUO testen før det er for sent. 

4 kommentarer
    1. Hei. Vil bare dele min erfaring. Før et år tok jeg NIPT test tre ganger uten suksess.:( Altfor lite DNA selv om den siste tok jeg allerede i uke 21. Ja, det var mye stress, liker ikke å minnes det. Men alt bra nå, ei liten og FRISK jente åler rundt som bare det. 🙂 Lykke til. Krysser fingrene og håper du får en fin og frisk baby

    2. Hei! Så kjedelig. Håper de får nok DNA andre gangen da. Er jo ikke billig sånn test.

    3. Ja. Jeg fikk pengene tilbake (det var ca 400 eur, hvis jeg minnes riktig). Men jeg tok NIPT test i Latvia.
      Min lege sa at “sånn er det bare” – noen kvinner har for lite DNA, uten at det betyr at det er noe galt med babyen.
      Lukke til med DUO test og neste tur til Sverige 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg