Vi kjøpte doppler..var det lurt??

Etter turen til Gøteborg forsvant kvalmen helt. Jeg hadde lyst til å kjøpe doppler, slik at jeg kunne høre hjerteslag når jeg var bekymret. Den kom på torsdag, og jeg var kjapt ute for å prøve den. Men uerfaren som jeg er, førte jeg proben på helt feil sted. Altfor langt opp. Etter litt råd fra FB gruppa lette jeg mye lenger ned men fant ingenting bortsett fra min egen puls. Jeg ble selvsagt veldig bekymret.  Sambo ble også veldig bekymret, han mente jeg burde dra på ultralyd igjen. Men jeg tenkte jeg skulle ha litt is i magen. Jeg fikk nye tips igjen fra de som hadde lang erfaring med doppler. På fredag prøvde jeg igjen, men fant bare puls fra morkaken. Den har litt mer svosj, svosj lyd enn pulsen min og babyen. Så det kan bli vanskelig å finne hjertelyden til babyen ennå. Morkaken min ligger mest sannsynelig på fremre vegg og da er det vanskelig å finne lyden. Jeg må gi det noen dager før jeg prøver igjen. Hvis jeg blir altfor bekymret reiser jeg å tar en ultralyd. Sambo banna denne lille maskinen opp og ned, dyr var den og. Han mente den bare gjorde meg mer bekymret. 

På turen til Gøteborg var jeg kjempekvalm. Så bråstoppet det. Så jeg var mer bekymret for det at symptomene ble borte. På fredag kveld kom den tilbake med et brak. Måtte på butikken for å bunkre opp med frukt og grønt, det er det eneste jeg får i meg. Gikk forbi slike fylte juleegg med hvit sjokolade krem….holdt på å fylle smørdisken med en skikkelig ladning. Måtte bare komme meg hjem. 

Håper formen er bedre på lørdag, da er det julebord med jobben. Som jeg er så heldig å få komme på selv om jeg har vært sykemeldt i hele år <3

Nå er jeg inne i uke 12. Fredag er 11+1 fullgått. Så det nermer seg første milepel. Det medfører også pillestopp. På torsdag 7. des, er det siste dagen med masse medisiner. Da er det bare en gang om dagen med progestron Crinone. Ingen sprøyter og tabletter. Det blir utrolig deilig, selv om jeg er jo litt bekymret for å slutte. Men de har vel greie på dette på klinikken. 

5 kommentarer
    1. Slik doppler har jeg ingen erfaring med, men har hørt fra andre at den kan gi mer bekymringer enn glede…
      Dere får vel snart svar på NIPT testen, det blir spennende 😊
      Sikkert litt skummelt å slutte med medisiner, men klinikken vet vel hva de gjør. Skal du gå på progesteron Crinone ut svangerskapet?

    2. Jeg fant ikke før i uke 16. Var umulig å finne før selv om jeg prøvde meg grønn og er helsepersonell. Uke 11 er for de fleste ALT for tidlig:)

    3. Jeg har lest flere plasser at men ikke kan høre hjertet utvendig før etter uke 12, så ikke fortvil 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg