Gøteborg og NIPT test

Vi reiste opp og ned på samme dag. Barnmorskehuset ligger i sentrum av Gøteborg. Det var på en mandag, og det rare var at nesten alt av restauranter var stengt denne dagen. Men vi fikk en liten pizza bit på ei sjappe der nede. Litt “grandis preg” men greit nok. 

Vi traff ei veldig søt jordmor. De hadde så mange kunder fra Norge at de hadde laget brosjyrer på norsk. Da må det jo være en del som reiser dit. Men veldig deilig at det ikke var noen fordommer mot min alder osv, jeg ligger nok i øvre sjikt av kunder de har. Ultralyden gikk kjempefint, vi fikk se en liten tass som vinket til oss. Sambo var så nervøs at han ikke orket å se på først. Men han ble betrygget når han så den beveget på seg. 

Hun gikk gjennom hvilke tester det var mulig å utføre. Vi valgte å teste for kjønn, trisomi 13,18,21 og kjønnskromosomer Aneuploidy panel. Det var jo liten sjans for det siste, men det var til samme pris så vi tenkte hvorfor ikke. 

Nå finnes det utrolig mange syndromer man kan få men man kan ikke teste for alle. Man må bare håpe på at barnet er friskt og raskt.

På vei gjennom Rakkestad, kom vi forbi en stor hamburger sjappe. Og super preggo (les meg) ble ellevilt glad da hun så skiltet “Verdens beste potetmos”, jeg bare elsker potitt for tida ha ha 😉 Sambo mente jeg var enkel å glede he he 😉 

Vi stoppet et par ganger på vei hjem. Kjøpte litt vin til “Julehygge i Nissehuset” som vi har for våre venner lille juaften. Det gleder jeg meg til 😉 Det blir enkel tapas og godt drikke. Og selvsagt gløgg ;-P

Vi var på reisefot i 12 timer, så vi var ganske kjørt når vi kom hjem. Jeg hadde vært superkvalm hele dagen så jeg var også ganske sliten

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg