Blodprøver og langtur

I dag skulle jeg møte opp fastende. Jeg visste ikke om jeg skulle ta medisiner på morningen men tok sjansen på at det gikk bra. Så fikk hun ut 4 glass blod. På labben må vi ha tolk (hun som forøvrig var med oss til sykehuset sist). Og hun skravlet i vei. Har nok bodd i england tror jeg, høres slik ut. 

Så da var det tid for frokost. Og da var det godt med egg og bacon. Det var ikke brød til så da måtte jeg ha en liten dessert. Pannekaker/lapper med kirsebærsaus, det var godt det. 

Så bar det ut på tur. Når vi spurte om shoppingsenter på hotellet sa de at det var for langt å gå. Men vi hadde gode sko så vi trasket i vei. Nederst i Nevsky Prospekt (hovedgaten i St.Petersburg), var det 2 store sentre. Vi gikk først på Galleria. Det er seriøst det heftigste shoppingsenteret jeg har vært på. Alle de store kjedene var der, Sephora, Marks&Spenser, H&M, Zara, pluss at alle merkene (de litt dyrere) hadde hver sin butikk. Måtte tørke sikle opptil flere ganger, slurp..he he. Der kunne jeg fint ha gått helt bananas, men siden “finansministeren” var med måtte jeg dempe meg litt. Gidder ikke kjøpe klær nå da, men kan fint kjøpe sko, vekser, smykker klokker og ikke minst kremer og sminke. Senteret hadde mange digre parfymerier på rekke og rad og jeg måtte bare ha stålkontroll for å gå forbi.

Det var også mye fristelser å spise der inne. Først ble det pavlova, måtte bare smake den. Men Jeg lager nok bedre selv he he. 

Jeg elsker makroner, og når jeg fikk se dette…

Holdt jeg på å kjøpe men ettersom språket sansyneligvis hadde satt en stopper for å få vite hvilke smak som var i gadd jeg ikke kjøpe. Men fristende var det 😉

Når vi gikk ut av senteret, var det tydelig at noe skjedde. Det var et forferdelig bråk. Og jammen var det ikke en laaaang kortesje av motorsykler av alle slag. Det må ha vært mange hundre motorsykler i alle varianter. All trafikk var stanset, midt i veien sto det sexy damer og veivet med flagg og greier. Det var et fantastisk skue, selv om jeg ikke er overvettes interesert i motorsykler akkurat. Men skal innrømme at jeg ble veldig facinert. 

I kveld skulle vi prøve en italiensk restaurant vi hadde fått anbefalt, men fant den ikke. Så da ble det stamrestauranten igjen. Market place er et sted der hvor man bare går innom for en kjapp matbit. Et veldig hektisk sted. Da ble det kyllingspyd og potet igjen. Men det er utrolig billig der. Vi begge spiser middag for 100,- lappen. Men begynner å bli litt lei nå da he he.

I morgen er det city tour med Leon kl 11. 2 timers tur rundt i hans bil i St.Petersburg. 

Vi blogges 😉

7 kommentarer
    1. Kos dere på sightseeing. Dere blir godt kjent med byen nå. Markedsplace var også stamstedet mitt!

    2. God tur med Leon👍. Anbefaler restaurant Percorso på Four Seasons Hotel. Supergod Italiensk restaurant ( norske priser).

    3. Hei,
      Kom over din blogg under en av de hundre turene på Google…. spennende tider forstår jeg. Masse masse lykke til! :))
      Så i et av de andre innleggene at det fantes en Facebook gruppe? Er det en mulighet for å bli med? Jeg er 40…

    4. Anonym: Ja hvis du prøver å bli gravid, er gravid eller har fått baby etter fyllte 40, er du kvalifisert 😉
      Skriv til meg på bloggen med navn, bosted og beskrivelse av profilbilde. Den legges ikke ut;)

    5. Hei!
      Veldig spennende å følge med på bloggen din, har nettopp oppdaget den 🙂 Og masse masse lykke til med de to spirene <3 <3 Lurer også på denne facebookgruppen, er det her i kommentarfeltet du kan kontaktes med personlig info? Finner ikke noen annen måte å kontakte deg på... Beklager rookie-spørsmålet, har faktisk aldri kommentert en blogg før 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg