Nå har vi virkelig trua ;-)

For akkurat et år siden i går, satte vi inn 2 blastocyster i Barcelona. Det gikk som de fleste vet galt i uke 16, rett før jul. Mye har skjedd siden den gang. Vi valgte ny donor i Barcelona. Det ble negativt. Så tok vi for første gang et fryseforsøk noen måneder etter. Det ble også negativt. Da måtte vi ta et veivalg. Skulle vi fortsette i Barcelona eller søke hjelp et annet sted. Vi ble anbefalt Ava Peter i Russland. Etter første tur ble jeg forespeilet innsett i oktober. De hadde funnet hulrom (sammenvoksninger) i livmor, og dette måtte klippes og heles før man kunne sette tilbake noe. Jeg har vært kraftig medisinert i 3 mnd nå. 

Så her sitter vi på hotellrommet i St.Petersburg. Tankene er mange og vi er veldig forventningsfulle til dette forsøket. Etter møtet i dag har vi virkelig trua. Vi ble forklart inngående om medisiner og hvorfor man må ta de. Det er faktisk slik at ved eggdonasjon produserer ikke kroppen noen hormoner selv. Derfor må vi holde en jevn flow hele tiden. Jeg får østrogen både oralt og via plaster, progesteron vaginalt og i sprøyter. Samt Methasin som gjort at livmor slapper av. Pluss mye mer. Etter 12 uker kan kroppen klare seg selv fordi da produserer placenta (morkaken) hormoner selv. Så nå er jeg livredd for å glemme en eneste tablett. Fordi hvis det blir et hormondropp, vil det starte en  blødning. Selv om de har Plan B skrin man får med, må man være nøye med medisinene. 

Donor fikk ut 12 egg, 7 ble riktig befruktet. Erfaringsmessig med denne donoren får de ut 4-5 gode blastocyster. Da menes det klasifisert i toppsjiktet. 

Jeg fikk litt panikk da de plutselig skulle ta en ultralyd. Hadde ikke fått beskjed om det. Da hadde jeg kommet nydusjet. Jeg hadde trasket rundt hele dagen og vært på do med bommelom osv…da er man liksom ikke helt klar for det. Men de kunne fint ta ultralyd på mandag når jeg hadde time hos sykepleier. 

Etter avtalen med legen gikk vi for å spise. Det ble pizza. Men de hadde ikke cola, har du hørt på makan. Fikk bare Bristisk cola brygget på urter, fytti rakkern noe så gæli ha ha. 

Her er et bilde fra venterommet. De har egen vakt (veldig morsk og stram) så flyr ikke rundt å tar bilder akkurat he he. Og jeg er ganske sikker på at vår donor kom ut akkurat når vi satt der. (Er jo ikke sikkert det da) men hun har veldig karakteristisk munn så hun lignet veldig. 

I går fikk jeg strøket skjortene mine. Det er jo det eneste jeg får på meg for tiden så da må jeg stryke da. 

Nå nytes facebook og godis på rommet. 😉

5 kommentarer
    1. He, he, den Fentimans Curiosity Cola har jeg prøvd en gang og aldri mer (kjøpt på Meny), men Fentiman har til gjengjeld svært godt alkoholfritt ingefærøl som reddet meg gjennom verste morgenkvalmen med tvillingene 😉

    2. Hei! 7 stk embryoer er bra da. Spennende. Det samme skjedde meg med uventet ultralyd. Så skjønner den panikken. Skjønner dere har trua nå. Jeg og! Lykke til!

    3. Med så gode forberedelser, medisinering og informasjon – må jo dette gå bra. Jeg har stor tro på dere nå 👍👍 Så flink du er til å stryke da – kjøper for det meste strykefrie skjorter og bluser selv, for jeg hater å stryke.. 😂😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg