18.09.2017

Tiden, timene, ukene flyr av gårde. Når vi var i Russland for hysteroscopi i juli og fikk beskjed om at det var utsatt til oktober var jeg langt nede. Jeg synes det var langt dit. Men nå har tiden fløyet meg av gårde. 14 dager til insettt i dag. Nå er nok donor godt på vei til å utvikle egg også. Jeg håper hun tar behandlingen bra og at hun ikke blir overstimulert. Vi drar ned neste torsdag, det er bare 1 1/2 uke til. 

 

Forrige uke var jeg til homeopati, fotsone, ultralyd med philgrastim behandling og blodprøve. Så da går dagene fryktelig fort. Jeg har fått homeopat medisin, pluss en del andre ting jeg må ta for å forberede kroppen godt til innsett.  På fredag begynte siste syklus, innsettsyklus. På med hormoner igjen. Torsdag var jeg hos Huseby for å sjekke slimhinnen før syklus. Altså rett etter mens. Jeg har jo hatt mye mer plager rundt mensen denne gangen enn noen gang. Det var visst bra, fordi da tydet det på at det var en tykk fin slimhinne som ville ut. Slimhinnen var så tynn at den knapt kunne måles. Det var også bra 😉 Nå har jeg 2 ganger igjen med philgrastim behandling før vi reiser. 

Ferdag var jeg med jobben på Latter på Aker Brygge for å spise god mat og se på Dora show “Familiegreier”. Morsomt atter en gang. Og det er jo morsomt at kollegane mine savner meg, spesielt når det kommer gode ord fra farmasøytene som i utgangspunktet var veldig skeptiske til hudpleie i apotek. De savnet humørsprederen og den gode latteren he he. Føler ikke at jeg er noen humørspreder om dagen akkurat men ha ha ;-D Og at hudpleie delen har gått  drastisk ned etter at jeg forsvant tyder jo på at jeg gjør en grei jobb egentlig da ;-D

Men jeg er jo i bobla mi om dagen. Og det er såpass heftig at jeg klarer nesten ikke snakke med folk om andre ting. Og prosessen snakker vi jo ikke om så da faller jeg litt ut egentlig. Så da er det godt å ha en god veninne som jeg har blitt kjent med gjennom bloggen og gruppa vår. Det vennskapet setter jeg enormt pris på. Vi følger hverandre i forsøk, opp og nedturer. Vi møtes for en lunsj i ny og ned og det er veldig koselig. Hun er fryktelig kunnskapssrik og er et levende leksikon når det kommer til denne prosessen. Hun er språksterk og klarer å tyde de fleste sider om denne prosessen. Jeg har jo falt helt ut av google, orker ikke google mer. Så hun er god å ha <3

Jeg går på blodfortynnende sprøyter om dagen. Jeg hadde igjen noen fra Spania som jeg tenkte jeg skulle bruke opp, de nålene er litt tykkere så i dag ble hullet så stort at det siver ut blod gjennom hullet, og jeg oppdaget det ikke før det var blitt litt blodsøl på genseren. Og det stopper ikke så lett heller når jeg bruker blodfortynnende. 

I morgen må jeg i begravelse til en kunde av meg. Hun har jeg holdt i hendene hver 4.uke i over 20 år. Nå er hun borte til kreften. Utrolig trist, da hun heller ikke fikk barn. Hun hadde håpet å leve til å se om vi klarte det men hun klarte det ikke. Hvil i fred kjære Tove <3

3 kommentarer
    1. Joda, jeg har virkelig troen denne gangen – bedre preparert enn det du er nå, går det nesten ikke an å bli 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg