Syklus nr 2 starter i morgen

I dag kom mensen tibake. Den skulle startet for lenge siden, men kom akkurat innenfor det klinikken sa. Den skulle komme innen en uke etter tablettslutt. Så i morgen begynner jeg med medisiner for syklus 2. Det dreier seg mye om å hele livmor, og få god blodgjennomstrømning. Allerede på mandag skal jeg ha noe som heter Philgrastim, dette er noe de bruker på kreftpasienter for å hele livmor. Dette skal jeg ha 6 ganger før innsett. Jeg må spørre Huseby i dag om han kan utføre dette. Jeg har fått med medisinen og katetere fra Russland. Denne medisinen skal innføres i livmor og må da bruke kateter. Kan hende jeg må til ham på Oslo city legesenter. Er ikke sikkert han gjør dette på Ahus. 

Jeg burde ha kommet meg til Fürst for å ta bodprøve av TSH (stoffskifte). De mente på klinikken at jeg hadde litt for høyt for graviditet. Så jeg fikk Levaxin av Huseby og skulle ta test etter 3 uker men har somlet så grusomt. Jeg var innenfor normalen uten graviditet men de ville ha den ned til ca 2. Min lå på 3,3

Jeg var på Aleris i går for sjekk av bihulene igjen. Muslingene var hovne, og hvis jeg hadde hatt forsikring hadde han operert med en gang men det kostet 12000,- så det har jeg ikke rå til nå. Jeg har vært mye plaget de siste dagene, så jeg fikk 5 dagers kur med prednisolon for å få ned hevelsen på muslingene. Men han mente at hodepinen kom av at botoxen hadde gått ut av systemet. Jeg skal ha ny dose på fredag. Så han mente at det var migrenerelatert hodepine. 

Nå har jeg begynt på diett. Fordi jeg fikk sjokk når jeg kom hjem fra Cyklevasan. Jeg veier mer nå enn jeg gjorde som høygravid med ungene. Hjelpes, det kan jo ha en betydning for utfallet i oktober. Jeg tok en BMI test i går og da kom den ut som overvektig??? Jeg føler ikke at jeg overvektig, det er å ta i, men jeg kan godt ta av noen kilo. Så i går prøvde jeg å “foodpreppe” som dem sier. Så får vi se da om det går lettere å få i seg all den maten i dag. For denne dietten består av mye mat, men det er jo meningen at man skal trene mye da. Så i går kveld fikk jeg med Sambo på styrketrening hjemme i gangen. Det var hardt nok det. Jeg kjenner det godt i dag. 

Jeg går på mange medisiner som alle har vektøkning som første bivirkning. Jeg er jo konstant sulten, og jeg liker å kose meg med godis og cola. Men nå må jeg klare meg uten. Håper jeg klarer å hold dette noen uker hvertfall. Blir lettere når det blir en vane, nå synes jeg det er veldig hardt uten godisen min. Men belønningen i andre enden er stor så jeg må være flink. 

Dette er programmet jeg følger. Med matplan og treningsplan både for hjemmetrening og i studio. 

1 kommentar
    1. Litt av et opplegg du går igjennom nå før neste innsett – virker lovende 👍 Jeg syntes du er flink som tenker trening midt oppi behandlingen, og med dine plager med nakke og bihuler. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg