Straks avreise!

Kamera er ladet og visumet er hentet. I morgen må vi pakke for turen til St.Petersburg. Det grues og gledes, det er sitring i kroppen. Vi er veldig spent på hvordan dette blir. Det har vært fryktelig travelt med å ordne alt til turen. Bestille timer til det ene og det andre. Men nå etter mye om og men de siste ukene er brikkene på plass. Hvertfall håper vi at Aleris holder det de lover etter 10 samtaler ang denne intravenøsen som skal settes. Ingen har sjønt noen ting hver gang jeg har ringt. Men nå håper vi det går i orden. 

Vi reiser med SAS til Stockholm, og videre til St.Petersburg på søndag. Denne turen kostet 5000,-

Vi skal på på Pushka Inn hotell i 3 netter for 6000,-

Tilbake flyr vi med Rusline og Norwegian via Tallin for 3800,-

På mandag står blodprøver og røntgen av lunger på programmet. Vi blir hentet på hotellet og fraktet til sykehuset for disse prøvene.

På tirsdag blir vi hentet av sjaføren for hysteroscopy/scratching. Vi har en dame med oss hele tiden vi er der. Jeg skal også ha en nedreguleringssprøyte Diphereline Depot.

Onsdag blir det en prat med legen. Da får vi vite om vi får garantipakken. Det blir spennende å høre om vi kvalifiserer til den. Før vi reiser hjem må sambo avgi sædprøve. Nå har han knasket dobbel dose sink for å heve nivået. Vi kom litt sent i gang da jeg trodde sæd ble produsert på kort tid. Men det tar visst 3 mnd fra en sædcelle blir laget til den kommer ut. Men men det går sikkert bra.

Vi skal ikke betale noe for behandlingen før vi reiser fordi hvis vi får garantien dekker den alt. Hvis vi ikke får garantien koster det 800-1000 Euro for hysteroscopy. 

Ellers er St.Petersburg omtrent som Bergen om sommeren….MYE regn.

Ellers har siste uke tæret på. Har vært på farten hver dag og det utløser dessverre mye mer hodepine. Har måttet begynne på Sarotex igjen, er veldig desperat nå. Fikk nyss om Supermagnesium med magnesium glysinat, at det skulle være veldig bra for de med migrene. Så da kjører jeg på med høydose 600 mg. Skal hvertfall ikke være uprøvd. Jeg er såpass drittlei migrene nå at jeg er på nippet til å ta Daith piercing i øret. Jeg er ikke akkurat noe piercing dame, men nå gjør jeg snart hva som helst for å få tilbake livet mitt. Det er jo ingen som forstår at alle krefter blir brukt opp på å takle kroniske smerter. Og ja jeg er helt på bunn akkurat nå. Hadde en fin periode etter botox sist, noen uker hvor det var mildere hodepine. Men man kan ikke ta fri fra livet. Man har visse ting man bare må gjennomføre. Og da tenker du sikkert….hvorfor i alle dager driver hun og skal ha flere barn??? Jo det kan jeg fortelle deg. At Jeg var ikke så værst form før denne prosessen startet. Men dette har vært en så tøff prosess både psykisk og fysisk at kroppen er helt helt tom. Men jeg har troen på at når dette ordner seg blir mye av stressfaktorene borte og da kan jeg fortsette som før. Men inntil da må jeg ta hensyn til den kroppen jeg har akkurat nå. 

Damen fra Friskliv sentralen ringte meg for å lage sluttrapport på kurset jeg har vært på. Hun lekte hobbypsykolog og knakk meg helt, holdt på med spørsmål om hvordan jeg skulle leve mitt liv i 45 minutter. Hvordan jeg skulle takle stresset i mitt liv, skjønte ikke hvorfor ikke familie og venner ikke forsto. Tilslutt lå jeg i fosterstilling i bilen i krampegråt. Blir jo ikke akkurat friskere av det. I tillegg mente hun at hvis jeg skulle søke AAP måtte det skje i september/oktober. Noe som i seg selv stresset meg så mye at et migrene anfall kom pronto. Jeg har jo sett for meg å søke om svangerskapspenger på den tiden. Men NAV trenger ikke vite alt. Så jeg har ikke fortalt noe om denne prosessen, og det er nok  greit. Men jeg har blitt rådet til å ikke tenke på dette nå. Dette er ting jeg ikke får gjort noe med så prøver å ikke tenke på det selv om det ikke er lett. 

Det å surfe og bruke telefonen i Russland er en meget dyr affære. Så det blir nok ikke noe blogging før jeg er hjemme igjen. Kanskje hvis jeg kan være på nettet til hotellet, og bruke appen til blogg.no så kan det hende at det blir et lite innlegg 😉

Da krysser vi finger for at turen går smertefritt på alle måter 😉

6 kommentarer
    1. Ønsker deg /dere masse lykke til 🙂 Takk for at du deler dine opp og nedturer, og tanker rundt prosessen generelt.Håper migreneanfallene forsvinner når ting har roet seg litt med alt.😊

    2. Anonym: Tror jeg har skrevet om det i blogginnlegget etter, men kanskje ikke 😉 Men de fant sammenvoksninger i livmor (dannet seg hulrom) dette er nå klippet vekk og helet slik at jeg er klar til innsett om 5 uker. Det hadde ikke blitt noen graviditet hvis vi ikke hadde gjort dette 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg