Verdens O-dag og første sykkeltur i år

På onsdag var det Verdens O-dag. Orienteringslaget her i Fet arrangerte gateløp-sprint. Man kunne låne utstyr for å orientere, kompass og o-brikke. Dette var for nybegynnere og erfarne, barn og voksne. Jeg valgte lang løype. Han som hadde laget løypa gjorde det ikke lett. Postene var kanskje ikke så vanskelig å finne, selv om jeg surra litt, men det var drithardt. Det var opp og ned bratte lange bakker. Jeg trodde jeg seriøst skulle dø… 17 poster og kruttet ble brukt opp etter 5. post…my god.. Jeg hadde varmet opp med turorientering dagen før. 5 poster i skogen ved huset vårt. Men det hjalp ikke nevneverdig he he. 

Vi tenkte vi skulle delta i Elgrittet på søndag. Et lite lokalt ritt på grus og sti. Jeg har ikke syklet noe særlig i år. Turen på lørdag telte ikke som trening. Så da skulle vi kjøre gjennom løypa i dag. Vi var litt for ambisiøse da vi tenkte å kjøre gjennom den lange løypa på 54 km. Jeg holdt på å gi meg og snu etter 10 km, men skulle prøve 20 km. Men klarte med et nødskrik å fullføre nest lengst distanse på 30 km. Vanligvis har ikke det vært noe problem. Men nå har jeg fått greie på at disse hormonene jeg har gått på konstant i 3 år setter deg skikkelig ut av form. Og da mener jeg skikkelig…. Jeg har ikke skjønt hvorfor jeg aldri orker noen ting. Jeg får pusteproblemer og føler at jeg nesten dør ved anstrengelse. Men har truet meg gjennom likevel. Det har blitt mye tårer og frustrasjon på løpeturer men nå vet jeg hvorfor. Jeg trodde ikke jeg kom frem til bilen når det var 2 km igjen, og jeg sa ikke et ord på veien hjem. Var for sliten til å snakke…

Turen gikk mye på grus, men var også veldig teknisk. Det var mye på sti med mye gjørmehull og ellers vanskelig å sykle. Måtte av og på sykklen hele tiden. Tok også et svalestup ut i lyngen når beina satt fast i sykkelen. Men det var heldigvis myk landing. Det jeg kom frem til underveis var at jeg ikke stiller til start på søndag  i så dårlig forfatning. Jeg må trene litt mer på sykkel. 


Satser på noen fine turer i sola de kommende dagene. 😉

Har ikke fått noen reiseplan for turen til St.Petersburg ennå. Det får dere høre når det kommer.
 

2 kommentarer
    1. Interessant det du sier om hormoner som gir dårlig form. Kan du skrive mer om det? Opplever det samme her. I tillegg er kroppen endret. Virker som om fett/muskel sammensetningen er påvirket.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg