NRK skulle følge oss…

Jeg ble kontaktet på bloggen min av NRK. De ville gjøre en sak om eggdonasjon i forbindelse med stortingsmeldingen som kommer nå i vår. De ville følge oss gjennom prosessen. De ville gjøre et intervju, kanskje en nettdokumentar eller radio, ettersom hva som passet oss. 

Jeg var veldig klar og hadde veldig lyst. Noen må fronte en så viktig sak. Vi hadde også avtalt et første møte. Men når jeg diskuterte det med sambo kom det tydelig frem at han ikke ønsket noe fremstilling på tv eller andre medier. Han er veldig privat og liker ikke oppmerksomhet. Vi er veldig forskjellig på akkurat dette. Jeg er nok mer åpen av meg, og vil gjerne snakke om det. Men jeg må akseptere at han ikke ønsker dette. Jeg skjønner hans tanker om at hvis ikke dette går vil vi få dette i fleisen om noen måneder og det vil bli sårt. Hvis vi da har stukket oss frem vil det alltid stilles spørsmål om hva vi har gjort i forskjellige settinger, og det er nok vanskelig for sambo å takle. Men jeg har ingen problemer med å akseptere hans valg. Han hadde vært skikkelig stressa når jeg ga ham en natts tenketid på dette, og det er ikke verdt det hvis han blir så uttafor av slikt. 

Jeg håper det er noen andre som har  lyst til å bli med på et slikt opplegg. Det er så viktig at det kommer noe positivt ut av en slik oppfølgning. Særlig for de som kommer etter oss. Så andre kan vite at det finnes muligheter når ting stopper opp. Noen tenker at eggdonasjon er bare for folk over 40….nei nei! Det er mange par som sliter av ulike grunner for få barn. Da er eggdonasjon kanskje dems eneste mulighet for å få barn som er båret frem av mor. Så hvis akkurat du har lyst itl å bli med, skriv en kommentar under dette innlegget (det vil ikke bli publisert, jeg ser over først) så skal jeg formidle kontakt med NRK. 

Hiv dere på damer! Dette er en viktig sak!! Jeg heier på dere 😉

4 kommentarer
    1. withloveandscience: He he ja det er nok stor forskjell på kvinner og menn med dette her. Men det er jo vår kropp som blir herjet med så vi kjenner nok mest på det. Og har et behov for å si hva som skjer med oss 😉 Masse lykke til med graivditeten <3

    2. Vi ble kontaktet om akkurat det samme og er i tankeboksen. Vi e jo bare 27 år og jeg vil veldig gjerne vise sider av saken der man allerede i starten av 20 årene kun har eggdonasjon som alternativ. Min samboer er lik som din og vil absolutt ikke stå frem. Vi får se hva som skjer og om vi kan ble med anonymt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg