Obduksjon-små føtter setter også spor….

Barcelona venter på svar fra obduksjonen. Men jeg vet ikke når det kommer. På nett fant jeg ut at det kunne ta lang tid. Men Huseby sa at vi kunne vente på svar rundt månedskifte januar/februar. Men det går ikke an å mase på slikt. Det blir vel ikke prioritert akkurat. 

Jeg tenker faktisk på den lille gutten som satte spor i hjerte mitt hver eneste dag. Jeg angrer bittert på at jeg ikke tok bilder av ham. Men jeg følte det så makabert å ta frem mobilen og ta et bilde der og da. De tre minuttene ble så altfor korte. Minnene så altfor få. Jeg kunne trengt et bilde av ham nå. Man glemmer detaljer så altfor fort. Men gjort er gjort. Når han er ferdig obdusert blir han lagt i en fellesgrav på Stalsberg gravlund på Strømmen.

Noen synes sikkert at det er rart at jeg har en sorg over dette siden det varte så kort. Men han var jo inne i meg i 4 måneder og ble en del av meg. Jeg tenker jo på hvordan han ville blitt. Men kanskje var han syk….kanskje ville han ikke levd opp likevel…jeg lurer veldig på dette akkurat nå. Og det er vel en del av prosessen. Vi opplever det alle forskjellig….♥

Men jeg måtte jo lese meg opp på hvordan en obduksjon foregår. Og de tar ut alle organer. Hjerte og hjerne blir lagt i en spesiell væske. Hjernen i 4 uker før den kan undersøkes og hjerte i 3-4 dager. De tar ut litt fra en muskel på låret, blodprøver og sjekker om det er urinrør der. Når de er ferdig blir alt lagt tilbake. Dette kan jo ikke være enkelt på så små fostre, men de har vel teknikker for det også. 

Nå håper vi at vi får noen svar slik at vi kan se fremover mot nytt forsøk og forhåpentligvis 2 streker for “testetøsen” ;-D

Men kanskje det er på tide å stå frem på denne bloggen??? Kanskje noen lurer på hvem jeg er og hvordan jeg ser ut 😉

9 kommentarer
    1. Sikkert mange som er nyskjerrige på hvem du er 😊 Føler du for å være anonym litt til, går nok det helt greit også. 🖒
      Barcelona gjør vel nytt innsett selv om ikke obduksjonsrapporten foreligger, eller?

    2. Jeg føler sånn med deg. Måtte selv avslutte svangerskapet nå i uke 12 pga misdannelser. Det er en ensom sorg

    3. Har ikke fått noe svar på noe. Skal ta kromosomprøver og få svar på morkakeprøven som ble sendt inn så får se. Men burde ikke være noe i veien for å prøve videre. Takk❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg