Vi satser igjen….

Jeg trengte ikke lang betenkningstid. Når vi nå kom så langt må vi bare prøve igjen. Jeg trodde vi hadde 5 egg igjen men det er bare 3 i fryseren. Men det skulle holde det. 

Blødningen etter fødselen stoppet nesten med en gang. Jeg har bare blødd når jeg har vært på løpetur. Så legen som tok utskrapningen var nok veldig forsiktig, hun tenkte nok at vi ville prøve igjen.

Jeg har fått en liste over blodprøver jeg skal ta fra Barcelona. En liste over 11 mangler/sykdommer.

Free protein C, Free protein S, Resistance to activate prot C, V Leiden factor, Prothrombin mutation , Antihrombin 3, homocystine, Mutation MTHFR, Lupus anticoagulant, Anticardiolipin, Beta2 glucoprotein. 

Nesten alt dette går på levring av blodet mitt. Hvis blodet mitt leverer seg raskt,  er det fare for blodpropp, både hos meg og i navlestreng og morkake. Dermed får ikke foster næring eller oksygen og dør. Håper nesten de finner noe fordi da kan det kanskje fikses.

Disse prøvene må jeg til Ullevål for å ta. Huseby skulle skrive henvisning på nyåret. Så da tror jeg kanskje det blir tur til Barcelona i løpet av februar en gang. Fordi jeg måtte ta utskrapning til slutt, trenger jeg kanskje bare en blødning før jeg kan starte igjen. 

Dette har vært en tøff jul. Det har skjedd noe hver dag så har ikke fått tenke så mye. Så det kommer vel i ettertid. Det vondeste er å se min svigerinne i alle selskap. Der hun strutter av babylykke. MEN hun er jo verdens herligste menneske, og hun vet jeg har det vanskelig og tar hensyn til det <3<3<3

Jeg har fått meg et par løpeturer, vil jo gjerne ned igjen til neste forsøk. Det kan bli vanskelig, men gjør et forsøk. Også er det bra for hodet og bli litt sliten. Men formen er jo skremmende dårlig etter 4 måneder på sofaen….

Nå er det bare 2 ting som holder meg oppe. Det er min fantastiske kjæreste <3 også gleder jeg meg veldig til Københavntur med min lille frøken, du verden vi skal kose oss….shop til you drop sier jeg bare….;-D

 

12 kommentarer
    1. Har du ikke gått på noe blodfortynnende i det hele tatt? Jeg har testet for alt dette, og ikke fått utslag på annet enn Mutation MTHFR, men har allikevel både spist albyl-e tabletter fra 1 mnd før insett og i tillegg tatt fragmin sprøyter direkte i magen.
      Når det gjelder Mutation MTHFR, så viser det seg at jeg skulle tatt folsyre (5mg/dag) for dette, men det har jeg ikke fått. Så nå er jeg litt oppgitt over presisjonen i Barcelona. Håper du blir godt informert og ivaretatt neste gang. Klem

    2. Rubia: nei jeg har ikke fått beskjed om noe slikt. Har jo ikke testet der før nå heller ??
      Så du har fått dette fra Barcelona ja….føler også at de kanskje burde ha satt meg på dette iom så mange aborter. Kanskje ting hadde vært anderledes i dag. I Riga gikk jeg på dobbel dose folsyre men Barcelona sa bare normaldose.
      Hvordan går det med deg nå? <3

    3. Det går ok nå. Ferdig med blødningene i dag. Men det har vært skikkelig tøft.
      Jeg tok alle disse testene før første forsøk i Barcelona, men de har jo glemt folsyren. Det likte jeg ikke. I tillegg har de ikke helt kontroll på hvor mange vi har i fryseren og om det er sæd fra mannen eller donor. Jeg vil gjerne prøve igjen. Mannen er ikke like sikker. Litt vanskelig det da.:(

    4. Rubia: Nei uff 🙁 jeg vet altfor godt hvordan du har det <3
      Jeg trodde virkelig jeg hadde funnet den rette klinikken men nå er jeg litt usikker. Veldig synd at de ikke har mer call på alt dette her...det er mennesker i en veldig sårbar situasjon 🙁
      Håper dere prøver igjen <3

    5. Så bra at de nå tar div blodprøver, og at dere vil forsøke igjen. Om blodprøvene er normale, vil de allikevel sette deg på blodfortynnende tror du? Just in case?
      Jeg er imponert over alt du orker – forstår godt at det nok ikke er så enkelt rent følelsesmessig.
      Du skriver at dere har 3 egg på frys, vil dere da gå for innsett av 2 som sist?

    6. Jeg spurte om dette da vi var der sist. De tiner bare to først hvis du ber om innsett av to. Hvis det går galt med en eller begge under opptining, blir du bedt om å komme tilbake senere på kvelden etter at de har tint opp den siste. Så det er lurt å ha god tid der nede neste gang. Men de sier at det går fint å tine opp i 95% av tilfellene, så risikoen for det er ikke stor.

    7. Dere er kloke og modige som forsøker igjen. Bra med blodprøvene. Selv hadde jeg tatt de fleste av de der, men ikke alle, før mitt inneværende forsøk. Jeg står på Klexane til uke 18 og så Albyl-e 75 mg etter det. Det satt de på til tross for fine koagulasjonsprøver – trolig på grunn av flere tidlgere aborter. Håper så hardt at du (og jeg) har den lille i armene neste gang et år ringes ut.

    8. Ønskemamma: Takk snille du <3
      Ja håper 2017 blir året for oss begge ?? Du er velkommen i FB gruppa også ?? hvis du vil...
      Håper jeg blir satt på medisiner så det holder helt inn neste gang 😉

    9. Kan du ikke be om å bli satt på blodfortynnende selv om testresultatene er fine? Du har jo en historikk med mange aborter, så det i seg selv burde vel være god nok grunn..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg