Donor begynner stimulering i dag…

I dag starter donor sin stimulering av “våre” egg 😉 Hun vil ta medisin i 10-14 dager før de henter de ut…vi er etter kontrakten lovet minimum 8 gode egg. 

Min menstruasjon kom på tirsdag, så da begynte jeg på ny medisin for å gjøre slimhinnen tykk og fin for å motta eggene. Den må være mellom 7-10 mm.

Så da startet jeg på Meristra (samme som progynova) samme dag. Jeg regner så mye frem og tilbake nå at jeg blir helt tussete. Hvis de tar ut eggene da så må vi reise da…hvis det tar lenger tid må vi reise da…..Vi får mer beskjed på tirsdag. Da skal jeg til Huseby for å måle slimhinnen. Når klinikken får rapport fra denne timen får jeg mer info om når vi evnt kan planlegge reisen. 

Men nå er helsen min blitt i så dårlig forfatning at jeg er faktisk redd for forsøket. Jeg sliter med fryktelige smerter i nakken som gjerne forplanter seg til hodet. Nå har jeg også fått så vonde ledd at jeg nesten ikke kommer meg ut av sengen om morgenen. Jeg føler at jeg har møtt veggen for lengst men er for trassig til å innse det. Dette har ført til at jeg blir ganske utslitt av å gå med dette hver dag. Har prøvd å jobbe fult siden ferien men i går sa det pang….strikken røk…i dag er jeg hjemme fra jobb. Og jeg tror jeg blir sykemeldt ut neste uke. Pga at jeg var 20% sykemeldt i et år kan jeg ikke være  sykemeldt i mer enn 16 dager pga at jeg må jobbe 26 uker for å få tjent opp igjen mulighet for sykepenger igjen. Men det går bra å være sykemeldt i arbeidsgiverperioden. Da kan jeg ikke være sykemeldt før 26. november og det er leeenge til 🙁   

Jeg “lider” jo av flink pike syndromet…være tynn, se bra ut, trene masse, sykle alle sykkelritt, klare merket i Birken(noe jeg ennå ikke har klart), ha et plettfritt hjem, være best på jobb, selge mest produkter, klare alle kampanjer, lage nye kreative utstillinger hver uke, lære opp og motivere ansatte og ikke minst være klovnen på jobb som alltid er blid og holder stemningen oppe….osv osv….det blir for mye for meg, men nå faller jeg mellom alle stoler dessverre. Kanskje jeg må gå ned i stilling et par måneder slik at jeg kommer meg gjennom til jeg kan være sykemeldt igjen. 

Tanken på å gå gravid oppi alt dette er litt skremmende, fordi jeg skal klare å roe meg ned og ikke stresse. Men jeg stresser jo for ALT.

Men nå skal jeg ta en dag av gangen på akkurat denne sofaen her. Bare roe ned. Kanskje jeg orker å lage litt mat til lunsj, orket ikke frokost….

Men jeg håper jo av hele mitt hjerte at vi klarer å få en liten hjerteknuser. Det er mitt største ønske…<3<3<3<3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg