WOW!!! Jammen var jeg GRAVID gitt….


Jeg har jo ventet på mensen siden søndag. Og jeg har hatt menssmerter og jeg trodde den var like om hjørnet. Men i dag på jobben fikk jeg en rar følelse. Jeg følte meg uvanlig varm og gledet meg veldig til å komme meg hjem for å teste. Og riktig nok…først tok jeg en strimmeltest, den slo ut…så tok jeg en Clearblue stick, den slo ut kraftig…så tok jeg en Clearblue digital…da kom det Gravid 2-3 uker. Vi har hatt sex 1 gang på hele måneden…da slo det til..er det mulig…??

Jeg har jo løftet 60 kg markløft, drukket masse vin på lørdag, knasket smertestillende for nakken og gått på diett….ALT jeg ikke skal gjøre….

Jeg ble jo veldig fortvilet for jeg har jo ikke veldig tro på at dette vil gå. Og vi som skulle ha innsett på ferskforsøk eggdonasjon i Barcelona i juli. Det utgår nå…vi blir jo satt tilbake mange måneder…jeg regner med at det blir abort ved uke 8…det blir det alltid. Og da må vi vente på at kroppen blir klar igjen…

Litt rart å ikke glede seg over det, men jeg var så innstilt på å sette inn et par unge friske egg…

Nå blir det nervepirrende uker fremover, først til uke 6 for å se om hjertet slår, derretter til alle tester. Duotest evnt fostervannsprøve må jo til nå 🙁

Det har ikke helt gått opp for meg ennå…
 

12 kommentarer
    1. Da er vi to! Fant det ut i går…etter 4 tester…
      Jeg fyller 40 samme mnd som beregnet termin..
      Og det er 21 år siden jeg ble mamma sist.
      Har hoppet på en karusell her! 😂
      Og lykke til til oss! 😘

    2. Kanskje det går bra denne gangen.
      Er det selveste gullegget så sitter det.
      Jeg krysser alle fingre! 🍀

    3. Så fantastisk. Kanskje dette er gullegget. Må jo tenke at det er meningen etter alt det styret dere har vært igjennom. Og at det skulle klaffe på den ene gangen dere “gjorde” det. Men skjønner også at du er bekymret. Krysser alt jeg har for at dette går fint.

    4. 2be: Takk kjære deg <3 Men nå blir det liksom andre bekymringer i tillegg. Alle tester, duotest, fostervann eller morkaketest. Vi har blit enige om at vi ikke skal børe frem et sykt barn, iom vår alder. Så nå er det ikke bare bekymring for at det skal ha hjerteslag men også om det er friskt, noe vi hadde sluppet med ED 😉

    5. Det er en liten hardhaus det her, tydeligvis. Det er jo en sjanse for at det går bra, og det ville jo vært helt fantastisk! Lykke til.

    6. Grattis med positiv graviditetstest! Eg har også blitt gravid i moden alder, er 41 år – 5 veker på vei… Klarer ikkje å glede meg heilt endå, for det er jo (som du skriver), mykje som kan skje endå… Lykke til, i alle fall!

    7. Livet er spennende. Er selv gravid for 8 gang på to år. Hjemmelaget midt i et prøverørsforsøk. 7 aborter bak oss, snart uke 19 og har seilt gjennom den ene testen etter den andre med bare positive svar 😀 er det mulig for meg å være med i fb gruppa? 38,5 år.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg