Livet er en berg og dalbane….

Når livet går opp og ned som en berg og dalbane…det sliter på alt. Jeg var på Ahus i dag, skulle egentlig forberede medisinsk abort. Men når vi hadde tatt ultralyd, uten funn av noe fosteranlegg, måtte legen konsultere en overlege (han var spesialist inne ivf) om funnet. Han mente at vi måtte vente for å være sikre på at det ikke var noe der. Men alle symptomer er borte og jeg føler meg ikke gravid. Jeg vet vel med meg selv (og av erfaring) at det ikke er noe der. Slik var det forrige gang også. Da ventet vi en uke ekstra men det var ikke noe der. Så nå må vi vente til søndag før ny ultralyd og derretter abort. Jeg hadde liksom forberedt meg på å få det bort og starte på nytt. Det tærer på å gå med det slik. Det blir en lang uke før det blir en avklaring.

4 kommentarer
    1. Så utrolig trist. Skjønner godt at du vil få det fort overstått og begynne på nytt. Har de sjekket hcg for å se at den går ned?

    2. Hvor lenge må du vente før dere kan prøve igjen. Vet du det? Hva sier de om hvorfor dette skjedde, har de noen god forklaring og er det noe de kan gjøre for at det ikke skal skje igjen? Masse varme tanker i disse tøffe dagene <3

    3. 45+: Beklager sent svar men har vært syk noen dager 🙂 De har ikke sagt noe ennå, de vil visst vente på ul på søndag. Så da får vi ta det da. Men tror jeg må vente til neste syklus starter. Tror jeg har hatt blighted ovum, og det er at det er sannsyneligvis er kromosomfeil som gjør at det slutter og vokse. Kan være andre grunner også. Jeg skal hvertfall bytte donor, det er helt sikkert. .
      Takk for gode tanker 45+ 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg