Endelig en god natts søvn ;-)

Vinterdyna ble bytta ut, frem med sommer dyna 😉 Temperaturen har økt ja, koker over på natta ;-D Og ørepropper, blitt veldig sensitiv for lyd. Jeg måtte jo ta en test i går kveld. Superdumt, synes det var et svakt resultat. Men bestemte meg for at det ikke skulle frarøve meg  søvnen min. 

Sto opp kl 3.30 og tok en test, den visste fortsatt 1-2 uker. Så da er alt i orden. Men hodet blir jo litt pussig, man innbiller seg jo alt nå. Og jeg synes at alle symptomer forsvant.

Men i dag er alt som før. Småuggen, veldige murringer, vondt i puppene og litt trøtt. Nyter de siste dagene på sofaen før jobb på mandag.


Sånn ser babyen (e) ut nå. Starter uke 5 i morgen. Ny test på lørdag. Må komme over hcg på 200 visst før CB test skifter fra 1-2  til 2-3 uker fra befruktning. Det er så spennende 😉 

Ha en fin uke der ute 😉

12 kommentarer
    1. Med dine symptomer er du godt gravid 🙂 Forstår at du er litt småengstelig, men prøv å slapp av, dette går nok helt fint 🙂 Blir spennende å se når testen endrer seg til 2-3 uker samt sterkere strek. Blir også spennende å se om begge har festet seg.
      Får du tidlig UL?

    2. Glad mamma: Ja blir spennende 😉 Men tviler vel på to nå, da tror jeg kanskje at det hadde steget til 2-3 allerede men kan jo hende det var rett under da 😉 for å få 3+ må man passere 2000 så det blir spennende til uken. Men dagen i dag har styrket troen på at det er en spire (eller to) der inne 😉
      Fra klinikken fikk jeg beskjed om ul 24.2 , vet ikke hvilke uke hun mente det var men begynner uke 5 i morgen hvis man tenker på når egget ble befruktet 😉
      Hjelp det blir lenge å vente, særlig når jeg vet de kan se hjerteslag fra uke 6/7 😉

    3. Kjedelig med all ventingen. ..Du kan jo ta UL privat når du føler for det, om du syntes det er lenge å vente til 24.02. Jeg ville gjort det, utålmodig som jeg er 😉
      Blir vel greit å begynne å jobbe igjen, få noe annet å tenke på litt, så går tiden fortere også.
      Hva sier din samboer da? 🙂

    4. Glad mamma: Ja nå måtte jeg google tidlig ul altså, du sådde en spire i meg hi hi…er jo sinnsykt dårlig anlagt med tålmodighet da. 😉 Så bestiller nok det ja. Kan hende jeg får lurt Huseby til en ul litt kjappere hvis jeg sier jeg er bekymret ;-P Sparer en tusning hvertfall ;-P
      Ja nå kjeder jeg meg litt her…så skal bli godt å få noe annet å tenke på..
      Jeg er jo samboer med verdens sindigste mann…heeelt rooolig…vi venter og ser (selv om han egentlig er kjempespent tror jeg) men skal ikke glede seg for tidlig. Kan jo gå galt og da beskytter han seg selv sier han. Vi er litt ulike der da kan du si hi hi…

    5. Du kan jo prøve deg på å si at du lurer veldig på om en eller begge har festet seg. Kan jo hende du får det gratis da. Hvis ikke så er det mange private å velge imellom.
      Bra din samboer er rolig, så blir du ikke stresset av han. 🙂

    6. Glad mamma: Ja jeg skal sende en meld til ham etter svaret på blodprøven foreligger så for han det nok til 😉
      Jeg tenker at jeg prøver å få det til fred 12 eller mand 15 for da ser de hvertfall hjerteslag 😉

    7. Vente heeeelt til 12 eller 15. . Ja, da er du tålmodig. .hehe 🙂 Sikkert greit å vente til da, for da er det jo litt mer å se.

    8. Hei, føler med deg i dine “opp og nedturer”. Er litt samme gata. I dag skulle jeg etter “planen” fått mens, og den er ikke kommet (og føler ikke den er i anmarsj med det første heller). Så nå går jeg her og lurer på om det bare er forsinket mens, eller… er jeg faktisk gravid? Jeg gjorde jo den feilen at jeg kjøpte en test (den billigste av Clearblue) på tirsdag, den var selvsagt negativ… Så da var det en liten nedtur, men på den annen side så gjorde jeg det sikkert feil. Tok den på natta fordi jeg våknet og var så kvalm, men da hadde det bare gått 4 timer siden jeg gikk i seng, så kanskje ikke det beste grunnlag å teste på? Så nå har jeg bestemt meg for ikke å teste før om tidligst en uke over. Uansett, tenker jeg: testen kan jo ikke gjøre noe til eller fra – er jeg gravid så er jeg, er jeg ikke, ja så er jeg ikke.
      Det som imidlertid er litt spesielt, er at HVIS jeg er gravid og du er gravid, ja så er vi akkuratt, nøyaktig like langt kommet. Det ville jo vært fantastisk om vi kunne følges ad…Jeg føler jeg har symptomer som bl.a. “hovne” og ømme bryster, etc. Også litt uggen og tidvise murringer som ikke minner helt om mensmurringer. Andre tidspunkt føler jeg ingenting, og da er jeg sikker på jeg tar feil. Så håp og pessimisme om hverandre. Nå tar jeg en dag av gangen, selv om det er fryktelig vanskelig! Forsøker å holde meg opptatt 🙂
      Jeg har vært utrolig kvalm (våknet om natten av at jeg var kvalm f.eks.), og syntes det var veldig rart – fordi jeg har aldri vært kvalm så tidlig i mine tidligere svangerskap før – gjett hva, jeg fant ut at det var fordi jeg har tatt for mye magnesium. Ikke mer enn anbefalt dose, men altså allikevel. Søkte på nettet etter mulige bivirkninger og oppdaget at det kan forårsake kvalme og løs mage. Ha ha ha, jeg som så for meg at jeg ville få et helt skrekkelig svangerskap (hvis det var fordi jeg da var gravid). Så jeg stoppet helt med tilskuddet – og nå er jeg mye bedre 😛

    9. 45+: Så moro det hadde vært hvis vi var samtidig da (knis) 😉 Vent noen dager til og test igjen.
      Når du driver med sånn testing må du alltid bestille noen billigstrimler (10 kr stk), noen er supersensitive og slår ut på 10 miu/ml. Får de på nett på bare et par dager. Jeg er også oppe hver natt og tisser 3.30. (punktlig) Da tester jeg, og da har jeg holdt meg bare 4 timer. Men det er det de sier skal holde da 😉
      Jeg skal teste i morgen igjen (dvs natt) for å se om det har bikket til 2-3 uker.
      Jeg føler det er værst med denne magen, ikke akkurat uggen men mest “sliten” i magen, kanskje pga all murringen. Også de to siste dagene har puppene vært såpass vonde at jeg kan nesten ikke røre de.
      Men har ikke så veldig lyst på mat så har faktisk gått ned litt. Orker ikke at noe klemmer på magen, så godt å gå med snekkerbukse men et var ei i dag som spurte hva jeg skjulte under der og da ble jeg svar skyldig he he
      Så bra du blé kvitt kvitt kvalmen ved å ta mindre magnesium da 😉
      Hold meg oppdatert da på hva som sjer, dette er jo kjempespennende, håper du har greid det på egnehånd og at det holder helt inn 😉
      Sender masse klemmer og håper det går bra 😉

    10. Takk for tips, spurte etter slike strimler på apoteket, men da kikket hun bare på meg 😀 Ja, vi får se de neste par dagene tenker jeg. Har hatt forsinket mens før, så… føler det er annerledes denne gang, men… Man blir jo tussete når man går slik og kjenner og tolker alle mulige tegn 😉
      Så bra at du virkelig føler deg gravid. Jeg har tro på dette jeg. En god følelse på dine vegne. Masse klemmer og håper du får svaret du ønsker i morgen natt!! Du må straks dele – vi er jo snart like spente som deg 😉

    11. 45+: Gå inn på To streker.no så ser du hva de ekstra sensitive koster. Jeg betillte 10 men fikk dem akkuart for sent. De slår ut på 10. Men da hadde jeg allerde slått ut på 25 så er jo ingen poeng i å bruke de nå ;-D
      Ja jeg vet alt om å være tussete altså, jeg har hatt mange “innbilte” svangerskap oppgjennom. Man føler på alt, og opp og ned i humøret etter som positve og negative tegn.
      Men håper virkelig at dette går din vei altså, hadde vært gøy.
      Krysser alt jeg har for oss begge ;-D
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg