Festesmerter??


Nå sitter jeg her i sofaen (som jeg har gjort i hele dag)… Har hatt murringer i natt og i dag. Tar det som et tegn på at noe skjer der nede. Legen sa det kom til å feste seg inne 48 timer. Så da er det kanskje det som skjer…(jeg håper)…

Har passet min nevø i dag på 1 1/2 år…så får vi 2 som han blir det travelt ja ;-D ;-D Følte jeg gikk å sa NEI NEI i 2 timer ;-D ;-D

Dagene går sakte når man skal være i ro, jeg som er vant til å spinne rundt hele tiden, men det er jo bare kort tid så da får jeg koses meg med pc’n og litt digg da. Jeg googler ALT…men alt har lilla skrift….så det betyr at jeg har lest alt fra før av da ;-P ;-P


Håper egentlig på at det blir 2 så har de hverandre. 

Gleder meg til å legge meg i ren seng. Alt av madrasser og dyner har ligget ute i hele dag. Ligger å tørker opp nå. Blir deilig med rent sengtøy i flanell jippi 😉

Håper jeg får sove litt bedre i natt, disse hormonene jeg dyttter i meg gjør det litt ugreit.

12 kommentarer
    1. Det er lenge å vente. Jeg kjente ingenting denne gangen. Første gang kjente jeg litt mer. Jeg ligger litt foran deg i løypa, bare å spørre hvis du lurer på noe 🙂

    2. Rubia: Gud jeg har jo tusen spørsmål…hi hi
      Har det klaffa hver gang? Har du gjor det to ganger? Testet du da 16 dager etter befruktning eller innsett?
      I natt har jeg hatt så vondt i magen, begynte med at jeg måtte tisse og jeg (for første gagn var jeg glad for at jeg måtte opp og tisse he he) kom tilbake i sengen også begynte det å stikke i magen, da tenkte jeg nå fester det seg. Men så ble det uutholdelige smerter som var blanding av mensen, abort og fødsel. Magen var stor som en bongotromme og jeg trodde at nå gikk det galt. Men etter en god stund med å vri meg i sengen, tenkte jeg hmm kanskje jeg bare er hard i magen fra noen medisiner og joda. Fikk ut det så var alt normalt og jeg forsov meg i dag..jizz
      Men nå er alt som normalt igjen, vanlige små murringer 😉 Hvor langt er du i prosessen? Og hvor har du vært? Har du et eller 2 fostre?
      Oj dette ble mye på en gang sorry…;-)

    3. Blir lange 14 dager ja. Men jeg klarte jo heller ikke vente så lenge. Begynte å svi av billigtester allerede rugedag 8 he he. Det er kjempe spennende å følge med på bloggen din. Vi satser på at det er feste smerter du kjenner. Her er vi kommet til uke 10 i dag, og kvalmen som følger med hadde jeg helt fortrengt gitt… Men så det er jo noen år siden sist da.

    4. 2be: Ja jeg vet fra før at jeg ikke kommer til å klare å vente, har mange tester på lager, både billige og CB. Jobber på apotek så jeg har jo kjøpt litt hver gang men ikke brukt alt så det har hopet seg opp litt 😉
      Ja nå er det ikke mye å skrive om fra sofaen her altså, blir lange dager, kjeder meg etter en he he 😉
      Ruger du på 1 eller 2 embryoer da? Da kan du jo snart forevige nyheten da, hvis du ikke alt har gjort det da 😉

    5. Jeg ruger på 1liten spire. Satte inn to flotte egg, men kun ett som festet seg. Har bare fortalt det til min datter som bor hjemme enda. Fant ut at jeg måtte det i og med at jeg ligger som et slakt på sofaen om kvelden. Det er nemlig da kvalmen er verst her i huset. Tenkte å vente med resten av slekta til uke 12 i alle fall.

    6. 2be: Ja jeg måtte fortelle det til min datter også for vi var jo stadig ute og reiste på kort varsel og hun måtte klare seg selv. Hun er 18 så det går fint det altså men hun tok det kjempebra 😉
      Jeg gleder meg sykt til at sambo skal fortelle sine venner at han skal bli pappa:)
      Men gruer meg til å fortelle mamma, vet hun er imot dette og har sagt det klart at det er noe tull 🙁
      Men blir kanskje anderledes når den/de kommer 🙂
      Så koselig at du har klart det da 😉 Det er jo ikke så mange av oss så greit å ha noen å lufte hodet til 😉

    7. Ja vi har forsøkt to ganger og begge gangene festet det seg.
      Første gang tror jeg det festet seg med en gang, altså innen en dag eller to. Jeg kjente små stikk i magen ofte og ble kald og frøs fryktelig og fikk en bitteliten festeblødning. Jeg testet tidlig, ca 10 dager etter befruktning og fikk positiv test. Men så begynte jeg å blø. Først litt, så ble det mer etter en uke og da satte SAen i gang. Det var ikke så mye å lure på, skikkelig vondt og flere ting som kom ut som ikke var gjenkjennelig. Bl.a. så jeg at slimproppen løsnet.
      Ikke så koselig. Vi dropper det temaet 🙂
      Neste gang kjente jeg ingenting i hele 16 dager etter befruktning. Begynte å blø litt som om mensen skulle starte og var helt overbevist om at det ikke hadde festet seg. Prøvde å teste tidligere, men det viste ingen ting. Skulle til legen på mandag 17 dager etter befruktning og testet dagen før. Da var det endelig positivt! Nå er jeg etter egne beregninger 7+0, men det kan bli justert av gynekolog har jeg skjønt. Jeg gar blødd en del i en uke nå, men er blitt fortalt at det kan skje i uke 5-7. Har hatt mye murringer i denne uken også, til ca samme tid på døgnet. Har sovet utrolig mye og vært helt utslitt. Har også ømme bryster, selv om det varierer litt.
      Var på samme sted som deg med DR Fodina og Jelena. Tar blodfortynnende. Håper du fikk det og?
      Har to fostersekker som har festet seg. Skal til UL neste uke, spent på om det er liv i begge eller noen av dem.

    8. Rubia: Uff håper det sitter nå da og at det er 2 små nurk der. Ja det er en veldig slitsom prosess vi driver med. Jeg har vært helt utslitt. Ny ivf runde annenhver måned siden april i fjor, med så mye hormoner og opp og nedturer. Føler meg veldig rolig nå, deilig 😉
      Ja jeg fikk så mye medisiner at jeg har 3 forskjellige pilleesker med masse i hver til morgen middag og kveld. Og en til vitaminer he he
      Jeg håper inderlig at det går bra for deg altså<3
      Mine murringer har gått fra å være hele tiden til å bare komme innimellom. Dr Fodina sa jo at det skulle feste seg innen 48 t så da er det kanskje ferdig ;-D
      Det blir veldig spennende å høre fra deg. Hold meg informert da, vil gjerne høre hvordan det går med deg 😉

    9. Så spennende for dere begge (inkl Rubia) 🙂 Jeg ville tatt mensmurringene som et godt tegn, og så ville jeg forsøkt å skappe av så mye som mulig, selv om jeg vet at det er aaaalt annet enn lett. . 🙂
      Om det blir to spirer som fester seg, så tenker jeg at det må være fantastisk, både for dere foreldre og søsken, men ikke minst for hverandre. Det at din mor er negativ i utgangspunktet er selvsagt leit, men når hun ser magen din vokse vil jeg tro at negativiteten snus til noe positivt.
      Dere som har benyttet eggdonor, vil dere fortelle det når dere informerer om graviditeten?

    10. Glad mamma: Ja jeg håper hun vil snu 😉
      Jeg har tro på åpenhet og er ikke redd for den. Jeg vil heller at mitt barn skal få vite det av meg når det er stort nok til å forstå enn at noen skal bruke det som mobbe aspekt på barnehage og skole. Hvis alle vet er det ingen problem. Det er jo faktisk mange der ute som er laget slik. 😉
      Jeg tror de fleste vil ha en anelse når jeg er såpass gammel at jeg tror vi forteller om reisen vår.

    11. Nå skrev jeg et laaang innlegg, så ble det borte. . Æsj.!
      Vel, jeg støtter åpenheten deres, man velger selvsagt å informere om det man har lyst til.
      Biologisk opphav spiller ingen rolle, det er den/de man vokser opp hos, og som gir deg varme, trygghet og kjærlighet som er dine foreldre ♡♡
      Ifl min jordmor er det en økende trend at mødre 40+ blir gravide, så hun fokuserte overhodet ikke på min alder under svangerskapet. Forøvrig et fantastisk svangerskap, sprek som bare det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg