Da ble det eggdonasjon i Riga på fredag…jippi eller OMG…

Her går det så fort i svingene så nesten ingen henger med, nesten ikke vi heller he he..

Da Danmark var ute av bildet snudde jeg meg rundt og fikk ordnet “shopping” av egg i Riga på fredag. Vi må signere papirer og velge donor i løpet av kvelden og morgendagen. Jeg er superstressa pga lite flyavganger og vi må være på klinikken i Riga før 12 på fredag. Kanskje må vi reise torsdag kveld. Dette er så spennende og nervepirrende på en gang at jeg er helt tussete. 

Nå sier de at sjansene er 70,5 %….. hjelpes kanskje om 3 uker kommer det en postiv test….

Men det store spørsmålet er::: Skal vi går for 1 eller 2 egg….orker vi tvillinger i våres alder?? Vi må tenke litt på saken.

17 kommentarer
    1. Men i jøsse navn da! Så spennende. Har de donorer på lur da? Hvordan klarer de det så fort? Skjønner at du stresser. Ble helt svett her selv da jeg leste innlegget ditt.

    2. Nå ble jeg så glad på deres vegne – så flott at dere slipper å vente så lenge. Om jeg var i dine sko ville jeg helt klart satt inn to egg, da er sjansene større for å lykkes, og blir det to som blir født er det fint at de har hverandre 🙂
      Du skriver at dere må velge donor, er det utifra beskrivelse av donor? Vil medisinen du tar gjøre slimhinnen fin slik at den er mottakelig for egg gjennom lang tid?

    3. Glad mamma: Vi setter opp ønsker utfra hårfarge, øyefarge, høyde, vekt osv på donor.
      Progynova gjør at slimhinnen blir tykkere, men den er ikke slik over alng tid. Skulle vi vært i Danmark hadde også innsett vært rundt den samme tid, rundt neste onsdag. Men ikke særlig lenger. Da hadde vi måttet bygge den opp på nytt sa legen i norge. Men legen i Danmark sa at jeg ikke kom til å få verken mens eller eggløsning, og at slimhinnen var klar til neste gang donor sa ja. Men legen i norge mente at den kom til å hold seg, nå målte den 9,8mm og det var bra 😉

    4. Oi… ja nå gikk det jammen fort! Spennende! Tror også jeg hadde valgt to egg, men tvillinger… Tja. Skjønner det ble mange valg å ta på kort tid, blir vel lite søvn i natt tenker jeg !

    5. Så godt å vite at slimhinnen ser bra ut 🙂 Ikke lenge til fredag, sikkert greit at det skjer fort, og som du sier;; det er bare å kaste seg inn i det 🙂 Håper dere får booket fly torsdag kveld, så blir det ikke så mye stress for dere. Må dere bli lenge i Riga etter innsett, eller dra hjem med en gang?

    6. Så flott! Endelig ser det ut til å gå deres vei. Det fortjener dere etter alt styret. Hvor lenge skal eggene dyrkes før tilbakesetting? Vi valgte også å sette tilbake to egg. Tenkte at om begge festet seg, så var det en mening med det også. Og som glad mamma sier: da har de også hverandre.
      Blir spennende å følge med fremover.
      Masse lykke til!

    7. Helt enig med Glad mamma og 2be, virkelig glad på deres vegne, men skjønner at det ble mange valg og ta på kort tid. Regner med det blir lite søvn i natt 🙂

    8. Glad mamma: Endelig fått signert skjemaer,tatt bilder og sendt de. Bestillt fly og hotell.
      Vi blir i 6 dager da eggene skal bli til blastocyster, det tar 5 dager. Vi reiser hjem samme dag som innsett.
      Nå er jeg helt kjørt…gud så mye å tenke på…

    9. 2be: Eggene skal bli til blastocyst og det tar 5 dager. Reiser hjem samme dag som innsett.
      Nå sovner jeg stående, alle papirer på engelsk…gud man må ha klart hode.
      Er så usikker på antall egg. Tror tvillinger blir slitsomt….;-)

    10. Håper du får sove godt i natt, og våkner i morgen og kan se frem til en spennende tur til Riga 🙂

    11. Glad mamma: Jeg har faktisk aldri vært så sliten som i går kveld. Følte meg helt uttafor etter så mange valg og lesing av dokumenter, finne fly, hotell, tenke på antall egg, diskutere…puh sov som en stein….;-D

    12. Ja, mange valg dere må ta på kort tid, men veldig godt at dere slipper å vente lenge, bare to dager innsett 🙂 Har dere diskutert dere frem til hvor mange egg dere skal sette inn?

    13. Glad mamma: Det er befruktning på fredag, så skal det dyrkes til blastocyst som tar 5 dager, vi blir der til neste onsdag, 6 dager. Nei vi får ikke bestemt oss, jeg har lyst å sette inn 2, men er litt redd for tvillinger. Det kan bli tøft, men jeg vet jeg klarer det også 😉

    14. Lykke til 🍀
      Venter spent på oppdatering. Om 14 dager er det min tur til å dra men da Spania.

    15. Tinkerbell74: Oj så spennende 😉 Er det første forsøk? Hva har du gjort før? Har du fått tildelt donor? Vi har så få egg nå at jeg er kjempenervøs for at ingen overlever til innsett engang…
      Masse lykke til og hold meg oppdatert, det er så spennende 😉 Dere får dete nok litt varmere og koseligere hi hi 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg